Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '08

 
Kategori
Yetenekler
 

Tavsiyem

İnsanlar içindeki sesi dinlemelidir. Sesi dinlemeliyim mi? Ama hep doğru düşünmem mümkün mü diye sorgulamalıyım kendimi.

İşte hayata bazıları balıklamasına atlarlar. Evet, cesaret çok övülen özelliklerdendir. Cesur olmak ne zaman övülmüştür bu soru çok önemlidir.

Cesaretin temel ilkelerinden en önemlisi girişiminde bulunduğunuz alanda kendinizin yeterli olduğunuzu test edilince geçerli not almalısınız.

Hele bu yazı yazmak olursa on kere kendimizi ilk önce test etmeliyiz. Yeterli miyim diye? İki atımlık taşla kaç gün kuş avlarsınız belki bir, belki iki.

Sepeti öyle doldurmalısınız ki bilgi kaynaklarından uzak kalsanız bile yazacak materyaliniz olmalıdır.

Hazırlıksız olursanız iki gün, üç yazarsınız ya sonra. Akamete uğrarsınız.

Heveslenmek güzel, model edinmek çok daha güzel, en güzeli çok dolu olmaktır. Yazı hayatında metinlerde hiç kimse izin almadan kelime değil harfle oynanmayacağını editörümden öğrenmiştim.

Yazma konusunda benim tavsiyem mutlaka kişi önce kendine güvenecek. Güvenmesi için makaleler okuyacak.

Özellikle imla kurallarına vakıf olacak. Yazacağım diyen birisi, yazıyı mutlaka kendisi yazmalıdır.

Tavsiyem odur ki, acele etmeyiniz. Kimse keyfi yerinde, sekiz saat yatarak başarılı olmamıştır. Yazacağım diyenler yanlarına ilk önce ne almalıdır?

Kitap, kalem, defter ve düşünen, araştıran, merak duygularını da asla terk etmemelidir.

Sözlük bulundurmalıdır.

Önce ciddi anlamda öğrenci olmalıdır. Okulda ki gibi disiplin altına almalıdır kendini. Kendini yetiştirmeyen, kişi başkasına ne kadar faydalı olur?

Kimseyi kastetmiyorum. Özel yazmam. Umuma diyeceklerim bu.

Çünkü bana da ilk yazmaya başladığımda tavsiyeler bunlardı.

Hiç alınmadım. Gerçeklerde duygusallık olmaz.

Bu gün düşünüp sabah hiç kimse yazar olmadı, olamazda. Pazara öyle malzemeyle çık ki hiç kimse markana laf etmesin.

İyi malzeme içinde çok ama çok çalışmalıyız dense biliyorum mu deriz? Yoksa kızar mıyız?

Ama kral çıplaksa, çıplak demeliyiz.

 
Toplam blog
: 7
: 658
Kayıt tarihi
: 27.09.08
 
 

Ağrı ilinin Doğubeyazıt ilçesinde oturuyorum. Açıköğretim lisesi okuyorum. ÖSS sınavına hazırla..