Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan?

Tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan?
 

Kafam karıştı;

Bazı blog yazarları, internette dönen yazıları alıp kendi yazıları gibi mi sunuyorlar bize
yoksa
onların yazdıkları mı bir şekilde, isimsiz olarak internete düşüyor?

Tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan?

Aslında kendimce tarih sağlaması yapınca cevabı buluyorum da, konduramıyorum kimseye, doğrusu. Kondurmak istemiyorum. Mesela belirli bir yazı internette kaç senedir, aydır vs dönüyor, ben ne zamandır rastlıyorum diye düşünüyorum, sonra da blog yazılış tarihine bakıyorum. Sonra da kendime bir cevap buluyorum.

Ama tabi tam olarak kendi düşüncelerimle doğruya ne kadar varabilirim, bilmem... Zan altında bırakmak kadar kötü bir durum yok. Onu Ergenekon savcıları yapıyorlar sağolsunlar, ben almayayım. Yukarıda Allah var.

Eğer böyle bir şey yoksa ve ben günahını alıyorsam bazı yazarların, çok çok ve içtenlikle özür diliyorum. Yok eğer varsa, onları bir kere daha düşünmeye ve dürüstlüğe davet ediyorum.

Sevgiler, saygılar, iyi pazarlar...

*****

Not: 'Pazar' kelimesi, büyük harfle mi küçük harfle mi yazılacak diye bakarken bulduğum maddeyi sizinle de paylaşmak istedim. Belki benim gibi emin olmayanlar vardır:

'Ç. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları büyük harfle başlar: 29 Mayıs 1453 Salı günü, 29 Ekim 1923, 28 Aralık 1982'de göreve başladı. Lale festivali 25 Haziranda başlayacak. (Gerçi bu cümle 'Lale Festivali 25 Haziran'da başlayacak' olmayacak mıydı?)

1919 senesi Mayısının 19'uncu günü Samsun'a çıktım. (Atatürk)

Belirli bir tarihi belirtmeyen ay ve gün adları küçük harfle başlar: Okullar genel­likle eylülün ikinci haftasında öğretime başlar. Yürütme Kurulu toplantı­larını perşembe günleri yaparız.'

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Vikipedi:T%C3%BCrk%C3%A7e_yaz%C4%B1m_kurallar%C4%B1#B.C3.BCy.C3.BCk_Harflerin_Kullan.C4.B1ld.C4.B1.C4.9F.C4.B1_Yerler


*****

 
Toplam blog
: 61
: 937
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Yazmak sorumluluk istiyor. Zor iş, başka bir alem. Yaşamın ta kendisi gibi. ..