Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '12

 
Kategori
Haber
 

Tayyip ve Kemal’in kibarlıkları bizi öldürecek…

Tayyip ve Kemal’in kibarlıkları bizi öldürecek…
 

Bi bu kaldıydı…

Bizde buna “Yakası açılmamış laf” derler, argodur, belden aşağıdır.

Bu cümleleri söyleme gafletinde bulunan kişi, ülkeyi yöneten ve AKP Genel Başkanı ve Başbakan sıfatını taşıyan kişi.

Diyor ki ana muhalefet partisi gene başkanına: “Hani var ya tam bahtsız bedevi misali…”

Aslında “Bahtsız bedevi” işi rast gitmeyen, her attığı adımda sorun yaşayan kişiyi tarif eder. Başbakan, Kılıçdaroğlu için böyle bir tarif ortaya koyuyor.

Ne var ki, her zaman olduğu gibi, alacağı cevabın ne olacağını düşünmüyor.

Kılıçdaroğlu, bu sözlere şöyle cevap verdi: “Benim söylediklerim konusunda terbiyesiz bir açıklama yaptı. Bahtsız bedevi dedi. Libya çöllerinde gezen benim öyle mi? Suriye çöllerinde de gezen benim. Arabistan çöllerinde gezen benim… Bahtsız bedevi de benim. Şimdi soruyorum, Suriye çöllerinde gezen sen değil misin? Libya çöllerinde gezen sen değil misin? Arabistan çöllerinde gezen sen değil misin?”

Ve…

Arkasından ekledi: “Dikkat etsin, çölde karşısına kutup ayısı çıkmasın…”

Ben siyasi hayatımız içinde böylesine ağır bir cevaba şahit olmadım ve de duymadım.

Çünkü…

“Bahtsız bedevi” ile “Kutup Ayısı”nın çölde karşılaşmasının anlamı pek öyle yenilir yutulur bir cevap değil.

“Kutup ayısı” ile “Bedevi”nin çölde buluşması da mümkün değil. Ancak “Bedevi”nin şansızlığını anlatmak için, her ikisinin de “Çöl”de buluştuğunu ve “Kutup Ayısı”nın “Bedevi”yi…

Gerisini siz anlayın, gerisi “Yazılarak” anlatılacak bir şey değil.

Oldu mu?

Tayyip Bey, Kılıçdaroğlu’nu “Bahtsız bedevi”ye benzetirse, elbette alacağı cevap da bu olur.

Şimdi AKP yandaşları keyiften dört köşe olacaklar “Nasıl da çaktı lafı ama” diyecekler. Tayyip Bey’in aldığı cevaba hiç umursamayacaklar. Hep öyle olmuyor mu?

Diğer yandan CHP taraftarları “Başkanımız nasıl da Tayyip’i ‘Kutup Ayısı’nın önüne attı ama” diyecekler.

Benim merakım ise başka…

Bu diyalogun millete ne faydası olduğudur.

Bu kadar belden aşağı laflar etmenin ne gereği var?

O zaman cevap verirler…

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın üslubunun siyasi hayata ne faydası var diye sorarız.

Sorarız da, yine de söyleyelim…

Sayın Tayyip Bey…

Üslubuna biraz dikkat et. Böyle giderse, kürsülerden birbirinize ana-avrat küfreder hale geleceksiniz. Bu üslup, milletimizin hak ettiği, duymak istediği bir üslup değil.

Bu laflatın bir kavgada bile söylenmesi, acı olayların meydana gelmesinin nedenidir…

Ama bir şey daha var…

Sizleri bu millet, bu halinizle hiç unutmayacak…

08 KASIM 2012
İBRAHİM PEKBAY
 

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..