Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '17

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Taze annelere tavsiyeler

Taze annelere tavsiyeler
 

alıntı


Naçizane 20  yıllık anneliğimden edindiğim tecrübelerimle yeni doğum yapmış taze annelere, yapacak olan anne adaylarına doğum alışverişi  yaparken alınacak  malzemelerden nelerin gerekli, nelerin gereksiz olduğu hakkında bazı  tavsiyelerde bulunacağım.

Annelik her şeyden önce pratiklik ister sevgili taze anne / anne adayı,  bunu zamanla çok iyi anlayacaksınız. Haklısınız  ilk bebeğiniz, çok heyecanlısınız, her şey çok güzel olsun, alışveriş listeniz eksiksiz olsun istiyorsun ama, inanın  bana internette dolaşan yüzlerce alışveriş listelerinin çoğu çok abartılı, hatta hiç kullanılmayacak  bir sürü malzemeyle dolu. Piyasa da öyle albenili ki, öyle süslü püslü ki hepsini almak istiyor insan. Hele o bebek kıyafetleri… el kadar kot pantolonun içinde bebek nasıl rahat etsin?  Çoğu şeyin gereksiz olduğunu hiç kullanmadan elinde kalınca, hatta koca evde onları koyacak, saklayacak yer bulamadığınızda anlıyorsunuz. Listelere geçelim mi?

Önce anne için;

-Hastane için önden düğmeli, pijama veya gecelik, kalın çorap.

- Göğüs pedi (lansinoh kullandım)

-Göğüs ucu kremi (ben Lanostill kullandım, çok memnundum. Daha önceki doğumlarımda bir fincan su içinde bir çay kaşığı karbonatı karıştırıp meme ucunu emzirmeden önce ve sonra onunla silerdim, çok işe yaramıştı, hem bebeğin ağzı pamukçuk olmuyor, hem de meme ucu yara olmuyor.)

-Süt sağma makinası  (ben Lansinoh kullandım, çok memnundum.)

Yukarıdaki malzemeler alınması en gereklilerden.

Emzirme sütyenleri, atletleri, emzirme örtüsü, göğüs ucu silikon uçlar, yan yatırma yastığı, emzirme yastığı bence gereksizler arasında.(ben hiç kullanamadım) küçük bir havluyu rulo sardığınızda yan yatırma yastığı görevi yapar, (  4 çocuğum da yüzüstü yatarak büyüdüler zaten gerek olmadı) Emzirme örtüsü yerine ince bir battaniye de aynı işi görüyor. Emzirme yastığı yerine ise evdeki her hangi bir kırlent bile çok işinize yarar. Zaten zamanla, bu konuda da pratikleşeceksiniz ve emzirme pozisyonunuza göre kendinizi ayarlayacaksınız.

Bebekler için;

-Bir takım hastane çıkışı seti, 4-5 tane alttan çıtçıtlı bady ve 4-5 tane ayaklı tulum. Ağız bezleri, önlükler, eldivenler, bere, ince ve kalın battaniye, minik çoraplar ilk alınması gerekenler. Çok çabuk büyüdükleri için büyümelerine ihtiyaçlarına göre kıyafet almak daha mantıklı. Zaten o kadar çok hediye geliyor ki.

-Şapkalı banyo havlusu

-yumuşak banyo süngerleri

-tırnak makası

-Bebek şampuanı, bebek yağı, pişik kremi vazgeçilmez üçlünüz olacak. Diğer losyonmuş, kremmiş çok da gerekli değil. (Bioderma bebek şampuanı, jonhson’s bebek yağı, hamaten pişik kremi kullandım, kullanıyorum)

-Sıvı bebek deterjanı (Uni baby kullandım. En azından bebekler 1 yaşına gelene kadar bebek çamaşırlarını ayrı yıkayın)

-Yeni doğan unibaby ıslak mendilleri, (bazı doktorların tavsiyesi ıslak pamukla temizliği hiç yapmadım, unibaby de gerçekten çok güvenerek kullandığım ıslak  mendil oldu)

-Bol miktarda bebek bezi

-Ateş ölçer  (Popodan ölçülen dereceler çok kullanışlı, ve güvenilir sonuç veriyormuş)

-İlk aylar için birkaç müzikli dönenceli oyuncaklar

-Burun aspiratörü ( ilk günlerde yaşanan burun tıkanıklığı için en gereklilerden)

Bana göre çok da elzem olmayan alternatifi olan malzemeler:

-Oyun halısı ( çok kısa süreli kullanıldığı için)

-Sterilizatör ( almadım, aynı sonuca  bebek malzemelerinin sığacağı bir tencerede su ile kaynatarak da ulaşabilirsiniz, ben öyle yaptım, yapıyorum)

-Biberon ısıtıcısı (Weewell  aldım, çok az kullandım, benmari usulü ile de biberon ısıtabilirsiniz)

-Bebek telsizi. (Aldım ama kullanmadım) Çünkü bebekler zaten o kadar kuvvetli bağırıyorlar ki evin neresinde olursanız olun seslerini mutlaka duyarsınız.

Bu tür makinaları aldığınızda, ilk günler bir hevesle kullanacaksınız, sonra yukarıda da söylediğim gibi annelik pratiklik ister deyip daha pratik yollar arayıp bulacaksınız ve bu makinaları saklayacak koyacak yer bulamayacaksınız.

-Kulak çubuğu (Doktorumuzun da onayı ile çocuklarımın hiçbirinde kullanmadım) ben de alıştırmayın derim.

- Puset, anakucağı, ilerleyen aylarda mama sandalyesi. (chicco marka kullanıyorum, can kurtarıyorlar gerçekten)

- Banyo termometresi (hiç kullanmadım, anne eli zaten en güvenilir termometre:)

-Banyo küveti, kovası, maşrapası, filesi. (Aldım ama tavsiye etmiyorum. İlk günler üç dört defa kullandıktan sonra, onları odaya taşı götür, getir, dök…eziyet gibi geldi bana ve bebekleri lavaboda bataryanın altında yıkamak çok daha kolay geldi. Biraz büyüdükten sonra da banyo küvetine yerleştirdiğimiz kaydırmaz paspas sayesinde  kolayca yıkadım, yıkıyorum.

Biraz da anne tavsiyeleri: eğer şu an hamileyseniz  bol bol uyuyun. Depolanacak bir şey  olsa depolasanız  derdim ama maalesef:) Sakinleşmeyi, sakin olmayı, derin nefesler almayı öğrenin. Aylık bebek dergileri hem eğitici, hem keyifli, bol bol okuyun.  Okuduğunuz kitaplar dergiler ne kadar eğitici olurlarsa olsunlar  unutmayın ki tecrübe kitapla kıyaslanamaz. Annelerinizi, kayınvalidelerinizi, büyüklerinizi dinleyin, zira tecrübe konuşuyor onlar konuştukça Her çocuk kendi kuralıyla doğar der büyükler. İlk günler, hatta aylar çok çabuk geçecek, her anın tadını çıkamaya çalışın. Her an gerçekten çok özel unutmayın.

 Burun tıkanıklığı, kulak ağrısında ilk ilacınız anne sütü olsun. Bir de bebe yağı en iyi çatlak önleyici  ilaç. Sevgili anne adayları, hamileliğinizin başından itibaren tüm vücudunuza her gün kullanmaya çalışın.  Yeni doğum yapmış anneye süt yapıyor denilen çaylara, tatlılara, bitkilere çok inanmayın.  En güzel süt yapan içecek su. Ne yerseniz yiyin bol bol su için, ve bebeğinizi doktorların söylediği gibi saatlere aldırmadan sık sık emzirin.  Ne kadar çok emzirirseniz o kadar çok sütünüz artar.

İşte öyle sevgili taze anneler, anne adayları.. Olabildiğince temel şeyleri alin sonra bebeği tanıdıkça gerçek ihtiyaçlarını anlayıp alırsınız. Birçok ürün göz boyamak için var inanın ve hiç kullanılmıyor.  Hamileliğinizin çok rahat geçmesini, kuzunuzu sağlıkla, mutlulukla, keyifle kucağınıza almanızı dilerim. .Hoş gelsinler dünyanıza, ömrünüze.

Anne olmak isteyen herkesin bu heyecanları yaşaması dileğimle. Sevgiyle kalın.

 

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..