Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Taze patates zamanı!

Taze patates zamanı!
 

Adapazarlı olunca patates kızartması yememek olmaz!

Milli yemeğimizdir patates!

Durun aklıma gelmişken bir hatıramı anlatayım size de devam ederim! Akyazı Ormanköy’den bir otobüse bindim eve geliyorum. Trabzon otobüsüne binmişim. Bir öğrencinin de yanına oturdum. Genç tatile geliyor evine.

“Nasıl, Trabzonluları sevdin mi?”

“Abi, iyi insanlar ama bıktık her yemekte patates görmeye! Mantıya bile patates katıyorlar Abi!”

Bu kadarını da bilmiyordum!

Kafeterya açınca dondurulmuş patates almaya başladım! Bir sefer iki sefer iyi gitti ama üç diyemedim! Tadı yok! Saman gibi! İçi boş!

“Anne bize patates kızart gözünü seveyim!”

Gören belki de garipsiyordu!

“Ulan şuna bak, evden kızartıp getiriyor! Cimrinin Allah’ı bu! Neresine koyacak paraları bilmem!”

İnanın dondurulmuş patatesler pahalı da değildi! Soğuyunca yenmiyor soğuk şey!

Annemin elinin de değmesi lazımdı! Özellikle anneme bu işi ihale ederdim!

“Anne kızartmayı sen yap! Bırakma elin kızına! Ana gibi yar olmaz biliyorsun!”

Hayırsız bir evladın bu şekilde ara gazı vermesi annemin performansını etkiliyordu! Tepeleme geliyordu kızartmalar!

Bunun öncesi de vardı!

Annem beni baş-göz etmeyi niyetlendiği sıralar ona bazı tavsiyelerde bulunmuştum!

“Anne, biliyorsun sabah kahvaltısında patates kızartması olmasa güne başlamam. Seçeceğin aday ya da adaylarda patates kültürünün olması lazım! Yoksa işin yaş!”

O yaşlık uzun süre devam etti! Bir türlü kurumadı!

Personel müdürü olsun diğer idari işler müdürleri olsun beceremiyorlardı!

Hepsi de patatese buluyordu kabahati!

“Bu Bolu’nun her halde!”

“Bu Niğde’nindir! Kızartmaya gelmiyor! Bir dahakine püre yapayım sana!”

“Afyon dediler ama gevşedi mübarek!”

Öyle hale geldim ki patatesi görmeye tahammülüm kalmadı! (İzmir köfteyi de ondan sevmem! İzmirlileri de!)

Çocuklarım da bana çektiler!

Onlar da patates kızartmasını çok seviyorlar! Onlara da sorsan en iyi kızartmayı anneleri yapıyor!

“Baba gel, annem kızartma yapmış! Soğumasın!”

“Siz yiyin ben sonra kalkarım!”

Kalkacağım elim gayrı ihtiyarı kızartma tabağına gidecek, günüm keyifsiz başlayacak!

Anamın tek hatası buydu!

O da bana rast geldi!

Seneye personel müdürünü emekliye sevk ederim!

Taze patates zamanı!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..