Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

TBMM'de İmam Gazali gündemi

TBMM'de İmam Gazali gündemi
 

TBMM baştan sona temsilcilerimizle dolu mu değil mi bilemiyorum.

Tek bildiğim dün olduğu gibi bugün de benim kafamda örnek alınabilecek ne bir parti lideri ne de bir tek milletvekili var.

Bugün TBMM'de yaşanılan bazı siyasi çekişmeler nedeni ile Başbakan Erdoğan'ın AK Parti Grubu'ndaki konuşması ile CHP Grubu'nda konuşan Kemal Kılıçdaroğlu'nun konuşmalarındaki temel yaklaşımllara değinmek istiyorum. Gezi Parkı kökenli 'protesto eylemleri' üzerinden Başbakan Erdoğan'ın yeni söylemleri yanında CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun yine Gezi Parkı üzerinden geliştirmeye çalıştığı söylemler arasında büyük İslam Bilgini İmam Gazali'den alıntılar yapması siyaset gündeminde yeni bir kapı araladı bence. Sanırım önümüzdeki günlerde bu konudaki tartışmalar çok ses getirecek.

TBMM ile nasıl tanıştım?

1996'da altı ay kadar TBMM TV'nun kuruluşuna esas olan TBMM TV Yönetmeliği'nin yazılasından, dönemin parti yetkilileri ile görüşülmesine, TBMM Danışma Kurulu'ndaki tartışılmasına ve Resmi Gazete'ye yollanarak yayınlanması aşamasına kadar çalıştım.

Gerçekte TRT'nin ilk haber sunucularından ve eski Haber Dairesi Başkanlı Ülkü KURANEL dönemin TBMM Başkanı Hüsamettin CİNDORUK'un isteği üzerine TBMM TV'nu 1995'te fiilen kurmuş ancak bir süre sonra orataya çıkan bir yurt dışı görevi gereğince Türkiye'den ayrılmak zorunda olduğundan yetkisini eski TRT muhabirlerinden ve ggazeteci merhum Cevat TAYLAN'a bırakmıştı. Dönemin TBMM Genel sakreteri Prof. Dr. Necdet BASA 1996'nın Şubat ayında onun yerine bir yetkili aramaya başladığında 1986'da Köln'de tanıştığımız için benim kendisini ziyarete gelmemi istemiş olduğundan bir ay içerisinde gerekli işlemerlden sonra 'geçici görevli' olarak TBMM TV Birim Amiri olarak görevlendirilmiştim. Bu görevde Ağustos başına kadar kaldım. Bu görevim sırasında TBMM'deki işleyişi yakından görmüş odacısından TBMM Başkanı Dr. Mustafa KALEMLİ'ye kadar tanışma ve konuşma imkanı bulmuştum.

Ülkemizin en güçlü atardamarlarından biri olması yanında TBMM çatısı altında gerektiğinde özellikle Bütçe Görüşmeleri sırasında arkadaşlarımla birlikte geceyi gündüze katarak çalışmış olduğumdan TBMM'deki olaylar hep ilgimi çeker. Bu ilgi alanım içerisine bir de gerektiğinde kendi çapımda özellikle siyaset sosyolojisi alanında bazı düşüncelerimi yazmak eğilimim de eklenince olayın boyutunun ne kadar ilginç bir aşamaya geldiğini artık siz düşünün.

O günlerde kendisine bağlı olduğum TBMM Genel Sekreteri (ki 1986 Aralık ayı başında Vatandan Uzakta adlı belgeselimin çekiminde Köln'de TC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşesi olarak görüştüğümüzde tanışmıştık) Prof. Dr. Necdet BASA ile onun hukuk danışmanı yazar ve avukat İbrahim PINAR yanında bir de DSP'den Prof. Dr. Hikmet Sami TÜRK ile çok verimli çalışmalarımız olmuştur.

Başbakan Erdoğan, '
Talimat verdim Gezi Parkı 'nı işgalcilerden temizleyin dedim'

Bugün öğleden önce TBMM Grup Toplantısı'nda Başbakan Erdoğan'ı dinletim baştan sona. Daha önceki çoğu konuşmalarına göre çok daha mutadil, müşfik ve %100'ün Başbakanı olarak çıktı karşımıza. İçerisinde en az on bin yıllık nice özler taşıyan bu toplumun birliği, dirliği, bütünlüğü ve kardeşliği için, 'Keşke Başbakan Erdoğan her zaman böyle olsa' dedim içimden.

Elbette her kişi ya da lider gibi onun da eleştirilecek yönleri vardır. Biliyoruz ki hiç kimse 'hatadan münezzeh' olamaz. Sanırım bu konuda düşünce özgürlüğü çerçevesinde muhatapları olan parti genel başkanları ile yazarlar tarafından dün olduğu gibi bugün de Başbakan Erdoğan özellikle Gezi Parkı protestoları kapsamında gelişen olaylar kapsamında yine eleştirilecektir.

İmam Gazali, 'Ey sultan kendin için razı olmadığın şeylere herhangi bir Müslüman için de razı olma'

Sözü şuraya getirmek istiyorum:

TBMM'de CHP'nin Grup Toplantısı'nın son on dakikasında Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu'nun konuşmasında Başbakan Erdoğan'a yönelik eleştirilerde bazı kıyaslama ve eleştiriler gerçekten çarpıcı özler taşıyordu. Bir de gördüm ki Sayın Kılıçdaroğlu sanırım yeri geldi işte diyerek İmam Gazali (1058-1111)'nin Büyük Selçuklu Devlet Başkanı Sultan SENCER (1086-1157) atamıza yönelik olarak yazmış olduğu Nasihat'tan bazı alıntılar yaparak Başbakan Erdoğan'ı eleştiriyor.

Burada olayın siyasi tartışma ya da eleştiriler için İmam Gazali'nin kaynak olarak kullanılmasını değerlendirmek gibi bir amacım yok. Olayın en ilginç yanı ülkemizde 1970'lerden beri az da olsa tartışılmaya açılan İslam ve Demokrasi konusunda nasıl bir aşamaya gelindiğinin gün gibi açığa çıkmasıdır. İHL kökenli Başbakan Erdoğan bakalım Gezi Parkı üzerinden gelişen olaylar bağlamındaki eleştiriler karşısında Kemal Kılıçdaroğlu'nca İmam Gazali'den delil getirilerek yapılan eleştiriler için nasıl bir karşı eleştiri getirecektir.

İslam Bilgini, Mutasavvuf, Kelamcı ve Huccetül İslam sıfatlı Horasan doğumlu İmam Gazali'nin Ey Oğul (Ey'yühe'l Veled) adlı özlü eserindeki öğütlerden sonra onun Sultan Sencer'e Nasihat (ki çağrılmasına rağmen Sultan Sencer'in ayağına gitmek istemez. Çünkü, daha önce yaşamış olduğu bazı olaylardan dolayı, 'Bundan sonra hiç bir sultanın yanına gitmeyeceğim' diye bir ahdi vardır)'ından yapılan alıntılar bakalım siyasette nasıl yankı bulacaktır.

İmam Gazali Hazretlerine de onun soyundan gelen Kahramanmaraşlı dayımın eşi merhum süt anneme de rahmet diliyorum.

Gelecek yazı: İslam, Osmanlı, Adalet ve Demokrasi

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..