Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '15

 
Kategori
Güncel
 

TBMM'den umudumu kestim...

TBMM'den umudumu kestim...
 

Görsel internetten alınmıştır.


TBMM Genel Kurulundaki kapalı oturumda iktidar partisi ile muhalefet milletvekilleri arasında çıkan kavgada dört vekilimizin yaralandığı haberi beni hem üzdü, hem de utanç duymama vesile oldu.

Konuşup anlaşmak varken bu kavga niye?

Ünlü şairimiz Orhan Veli, Anlatamıyorum isimli şiirinde;

“Bir yer var, biliyorum;

Her şeyi söylemek mümkün;

Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;

Anlatamıyorum…”  diyordu.

Buradaki konuşamama, anlatamama durumu, sevgiliye karşı bir çekingenlik nedeniyledir. Belki reddedilme korkusu olabilir. Zararsız, belki sevgili açısından sevimli dahi gelebilecek bir konuşamama olabilir.

Diğer yanda konuşamayan, birbirine saldıran vekillerimizi, kadınlara şiddet uygulayan erkeklerimizi, çocuğuna şiddet uygulayan ebeveynleri de düşününce sorunun nerede olduğu açık olarak görülüyor.

Sorun; yetiştirme, yetiştirilme biçimimizde, yani eğitimde.

Ebeveynler, genel anlamda çocuğunun sorumluluk sahibi olmasını isterken ona sen artık büyüdün der ve büyük gibi davranmasını ister. Diğer yandan da önemli bir karar anında, senin aklın ermez, sen daha çocuksun diyerek onun düşüncesini açıklamasını kısıtlar. Biraz daha konuşursa duygusal şiddetin yanında fiziksel şiddet de kaçınılmaz olabilir.

Çocuk burada güçlünün zayıfı ezmesini ve farklı bir düşünce paylaştığında reddedilmeyi, yok edilmeyi öğrenmektedir. Bundan sonra ya susacak, ya da saldıracaktır kendini güçlü hissettiğinde. Ortası ise ideal insandır, içimizde öldürülen.

İki insan birbirini anlamak istiyorsa şayet, savunmayı bir kenara bırakmalı ve konuya odaklanılmalıdır. Bu olmadığı sürece sağlıklı bir iletişimden bahsedilemez.

İletişimin kesildiği zamanlarda da kaba güç ister istemez ortaya çıkacaktır.

Bazı erkeklerin kadın üzerinde uyguladıkları da budur. Hatta TBMM’de dün akşam görmekten utanç duyup üzüldüğümüz manzara da budur. Düşünceyle karşı tarafı ikna edemediğinden şiddete başvurarak susturma yöntemi.

Bir önceki yazımda kadına şiddet konusunda Meclisten beklentim vardı. Bu manzarayı görünce beklentim buharlaştı, uçtu…

Kendi aralarında iletişim kuramayanlar, hangi erkeği ikna edecekler şiddet kullanmamaya?

Kendileri şiddet kullanırken, nasıl ağırlaştıracaklar şiddetle ilgili cezaları ve nasıl uygulatacaklar?

Biz kadınlara iş düşüyor sanırım yine. Toplanıp, Mecliste şiddet uygulanan vekillerimiz için de bir yürüyüş yapalım. Onların hakkını da biz dile getirelim. Meclistekilerden pek hayır yok bize anlaşılan.

Şiddete maruz kalan vekillerimize geçmiş olsun derken, şiddet uygulayan vekillerimizi de kınıyorum…

 

18 Şubat 2015

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..