Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Tecavüzcü zararsız hale nasıl getirilir

Tecavüzcü zararsız hale nasıl getirilir

Ak Parti İstanbul Milletvekili Alev Dedegil, Ankara Milletvekili Aşkın Asan, Gaziantep Milletvekili Fatma Şahin, Adana Milletvekili Fatoş Gürkan, cinsel suçlara ilişkin cezaları arttıran yasa teklifini TBMM Başkanlığı’na sundu.

Yasa Teklifinde cinsel suçların önlenmesine yönelik ağır yaptırımlar var. Bunları başka bir yazıda değerlendireceğim.

Değişikliklerin en önemlilerinden birisi; cinsel saldırı veya çocuklara karşı cinsel istismar suçunu işleyip ceza alanlara, cinsel gücü azaltıcı tedavinin uygulanabilecek olması…

Testosteron tedavisine yönelik bu uygulama, cezanın infazı veya koşullu salıverilme sürecinde yapılabilecek.

Bu tedavi şekli ABD’nin bazı eyaletlerinde ve bazı Avrupa ülkelerinde uygulanıyor.

Bir tecavüz mağdurunun yaşadığı elem ve üzüntüyü biraz olsun anlamak için empatiyle dinlemek gerekir.

İşte bir tecavüz mağdurunun insanı yürekten vuran sözleri:

“Her gece kabuslarla uyanıyorum. Yolda yürürken birisi bana baksa, saldıracağını sanıyorum. Bazen her şey yolunda gibi görünüyor. Ama birdenbire o korkunç anı hatırlıyorum. Çıldıracak gibi oluyorum. Artık gülümsemeyi ve mutlu olmayı unuttum. Kimseyle konuşmak istemiyorum. Kendimden bile kaçmak istiyorum.”

Bu tecavüz mağduru kadın, sadece psikolojik sorunlar yaşamadı. Eşi tarafından da terk edilerek yalnız bıraktı. Onunla ilgili haberler medyada yayınlandığı için kiralık ev bulmakta bile büyük zorluklar yaşadı.
Ev sahibi evi terk etmesi için eşyalarını parçaladı.

Elbette haklarını aradı. Ama içindeki acı ve yalnızlık duygusunu yenmesi çok da kolay olmadı. Uzun süre tedavi gördü.

Cezaların en önemli yanı ıslah edici ve caydırıcı olması… Ben bu yaptırımın ıslah edici etkisi yanında caydırıcı olacağına inanıyorum.

Bu düşünceme karşı çıkanlar olacaktır. Ama tecavüz mağdurlarının çaresizliklerini, hayatlarının nasıl altüst olduğunu gördüğüm için böyle bir uygulamanın doğru olduğuna inanıyorum.

Siz değerli okurlarımın bu konuyla ilgili yorumlarını bekliyorum

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..