Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '19

 
Kategori
Hukuk
 

Tecavüzcüye Direnirken Cinayet

Filyos'ta arkadaşımla denize giriyorduk. Elinde kova ile su satan kızı göstererek ''15 yıl hapis yattı'' dedi. Kız köyde kestane toplamaya gitmiş, bir adam kıza tecavüze yeltenmiş, kız ditenmiş ve yanında taşıdığı çakı bıçağıyla adamı öldürmüş. Yargılama sonucunda 15 yıl hüküm giymiş. Tecavüz teşebbüsünün olduğu tarihlerde takriben 16-17 yaşlarındaymış.

Son zamanlarda tecavüz olayları bir hayli artış gösterdi. Duyarlı yurttaşlarımızdan tepkiler gelmeye başladı. Bir kısmı idam edilsinler, bir kısmı da hadım edilsinler gibi taleplerde bulundular. Meşru müdafa nedeniyle katil olan kızın hapis cezasını  fazla buldum.

Bilindiği üzere TCK İtalya'dan alınma. İtalya toplumu ile Türk toplumunun namus anlayışıaynı değildir. Bizde namus denilince akan sular durur. Bu konuda çok cinayetler işlenmiştir. Tecavüze direnme olayında hafifletici neden daha kuvvetli uygulanmalıydı. Dolayısıyla verilen hapis cezasının daha indirimli uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Hukukun kaynaklarında örf, adet,gelenekler de yer almaktadır. TCK 'nunda cana kıyma, namus kirletme davalarında toplumumuzun hassasiyetlerine göre yeniden yasal düzenleme yapılması gerekmektedir. Ne yazık ki mecliste bu konuda çalışma görememekteyiz.

Sonuç olarak TCK alıntı olduğundan Türk toplum yapısına uymamaktadır. Kasten insan öldürenler de hemen hemen aynı cezaya çarptırılmaktadır. Bu kızımızen güzel yıllarını hapishane köşelerinde geçirmiştir. Bir adaletsizliğin  olduğunu düşünüyorum. Umarım konu mecliste ele alınır.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..