Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '13

 
Kategori
Güncel
 

Tecavüzcüyü affetme yetkisi kimin?

Tecavüzcüyü affetme yetkisi kimin?
 

Hacer, kasaba pazarına inmiş. Pazarda dolaşırken kalabalık arasında, kendisine tecavüz ettiği için cezaevinde yattığını bildiği adamı görmüş ve  hapisten kaçtığını düşünerek karakola koşmuş. Komutanın odasına girmiş.

- Komutanım, komutanım; bana tecavüz eden Memet cezaevinden kaçmış, pazaryerinde dolaşıyor, yakalatın o iti, demiş.

Komutan;

- Kızım, o cezaevinden kaçmadı. Af çıktı af, işitmedin mi? Demiş.

- Kim affetti ki o sapığı, demiş Hacer.

Komutan da,

- Hükümet affetti hükümet, diye söyleyince;

Hacer,

- Ya komutanım, o sapık hükümete mi tecavüz etti ki hükümet affediyor? demiş.

Komutan, Hacer’in bu haklı tepkisi karşısında söyleyecek söz bulamamış.

Hükümet üyelerinin bile yakınmalarına neden olan uzun tutukluluk sürelerinin tartışılmaya başlandığı ve peş peşe yargı  paketlerinin ortaya sürülmesiyle birlikte af çıkarılacağı söylentileri dolaşmaya başladı ortalıkta.

Hatta başbakanın bir konuşmasında , kişilere karşı işlenmiş suçlarla ilgili bir affın olamayacağı ancak devlete karşı işlenmiş suçlar için affın söz konusu olabileceği söylendi.

İlker Başbuğ ve öteki tutuklu ve hükümlü subaylarımız da Apo ile birlikte affedilmelerini sağlayacak bir yasa çıkarılacaksa bunu reddedeceklerini belirtiler.

Terör örgütünün tasfiye edilmesi, terörün önlenmesi amacıyla; böyle bir yasa çıkarılırsa eğer durum tam da yukarıdaki fıkraya uyacaktır. Şehit yakınları ve gazilerimiz yıllarca mücadele ettikleri teröristlerin affedilmeleri karşısında ne düşüneceklerdir?

Terör önlenecekse varsın Apo da affedilsin diye düşünenler olabilecektir elbet, ancak toplumun duyarlı kesimlerinde, PKK’ya verilecek ödünlerin terörü önlemeyeceği, ülkemizin bölünmesine gidecek yolu açacağı terör örgütünü daha da güçlendireceği, azgınlaştıracağı yönünde ciddi kuşkular, kaygılar vardır.

İmralı görüşmelerinin tutanaklarından alınan terörist başı Apo’nun şu sözleri de halkımızın bu kaygılarını haklı çıkarır nitelikte değil midir?

“Öcalan, - Ne ev hapsi, ne de af bunlara gerek kalmayacak. Herkes, hepimiz özgür olacağız. Şunu bilin ki bu hamlem komployu boşa çıkaracaktır. Ben komployu aşıyorum. Başarılı olursam, Ne KCK tutuklusu kalır ne başkası. Bu olmazsa 50 bin kişiyle halk savaşı olacak. Ölen ölecek, ben karışmıyorum. Yalnız, herkes bilmeli ki, ‘Ne eskisi gibi yaşayacağız, ne de eskisi gibi savaşacağız’. Kendime güveniyorum. Şunu iyi bilin devlet de ben de vazgeçemeyiz. Tarihi bir barış ve demokratik yaşama geçiş.

Kandil onların savaş sistemine katılmadığım için... Bu yüzden onlara kızıyorum.
Umarım AKP’de bizi yanlış anlamaz. Yanlış anlarsa felaket olur. Buna rağmen AKP diktatoryasını bize dayatırsa kabul etmeyiz.”

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..