Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '09

 
Kategori
Haber
 

Tecavüze ömür boyu

Tecavüze ömür boyu
 

Milliyet gazetesinden aldim.


Gectigimiz gunlerde Delaware`de bir dava sonuca baglandi, suclu omur boyu agirlastirilmis hapis cezasina carptirildi. Sucun neviini yazinin sonunda belirtecegim. (Bu yazi modeli degerli bir kose yazari ve buyuk bir gazetenin genel yayin yonetmeninden asirilmistir). Calismakta oldugum firmanin bir isi icin Delaware eyalatine gittim. Ofiste calisanlarla sohbet ederken telefon caldi. Telefon konusmasina uzuntu cumleleri hakimdi. Telefonla konusan kisi sozunu Allah sabir versin diyerek bitirince, birisimi vefat etti diye sordum. Hayir dedi arkadas omur boyu hapis cezasina carptirildi. Birisinimi oldurdu diye sordum hayir dedi. Degisik zamanlarda arabaya aldigi fahiselerle onlarin rizasi olmadan iliskiye girmis. Bayanlarda sikayetci olmuslar yapilan arastirmalar sonucunda sahis sucunu itiraf etmis. Sahisin ismini telefon konusmasindan ogrendim ama burada telaffuz edip yaziyi olurda bir yakini okursa, bundan uzuntu duysun istemiyorum. Sahis evet demis onlari sekse zorladim ama onlarda istekli idi. Gunun moda tabiri ile burada bir acilim yapayim para karsiligi sex yapmak suc, bununla her turlu mucadele ediliyor. Bayan polisler fahise kiligina girerek musterilerle pazarlik yaparken ilgili polis departmani ile isbirligi yaparak erkekleri suc ustu yapiyorlar ve fuhusa tesfikten iceri attiriyorlar. Her turlu mucadeleye ragmen engelleyemedikleri fahiselik olayini, yasadisi faaliyet diyerek kendi haline birakmiyorlar. Fahiselerin yasal haklarinida sonuna kadar koruyorlar. Kisinin sucu tecavuz, yargic ve juri uyeleri sucu sabit gorulen sahsi omur boyu agirlastirilmis hapis cezasina carptirdi. Ayni sucu tekrar tekrar islemesinden dolayi, kisinin toplum icinde yasamasini cevredeki insanlarda tehlike olusturdugu kanisina vardi. Bundan dolayida kontrol altinda tutulmasinda herkes acisindan yararli olacagi saptandi. Dikkatinizi cekmek istedigim bir nokta var. Yapilan eylemlerde yaralama ve oldurme soz konusu degil, ama sonuc omur boyu agirlastirilmis hapis.

On yildan beri burada yasiyorum ilk defa bir tecavuz olayi vakasi duydum. Adam oldurme. yaralama, soygun gunluk olaylar ama tecavuz vakasi tarihe karismis bir durum. Ama imalat hatasi bir Turk, butun salakligini ve sapikligini gozler onune sererek. kendinden soz ettirmeyi basariyor.

Bu konuyu neden gundeme getiridim. Iki farkli ulkede tecavuze bakis zihniyeti farki goz onune serilsin diye. Hergun gazetelerde taciz ve tecavuz vakalari haberleri boy gosteriyor. Olay mahkemeye intikal ettikten sonra mahkemenin karari nerede ise maduru olay gunu orada bulunmasindan dolayi suclu ilan edecek. Yada suclunun birkac ay ceza alarak salyalarini etrafa sacmasina, bir sonraki kurbanini tespit etmesine yardimci oluyor. Elinizi vicdaniniza, kendinizide madurun yerine koyarak durumu degerlindirin. Biraz olsun acilan yaraya merhem olur.

Bu taciz ve tecavuz durumuna tekrar deginecegimi belirterek konuya virgul koyuyorum.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...