Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '12

 
Kategori
Turizm
 

Tedarikci Gıda Firmalarının satış elemanları konusunda eksiklikleri !!!

Turizmde gıda satış firmaları önemi çok büyüktür yenilen ve içilen gıdalar diye ayıra biliriz. Gıdaların tüketici firmalara otellere ve restoran vb. yerlere satış yapmaktadırlar.

Firmaların altın kurallarından bir kaç tanesini hatırlatmak gerekirse ;

A: Doğru imalat

B:Doğru satış politikası

C:Doğru elaman politikası

Gıda firmalarının tanıtım ve pazarlama konusunda en büyük eksikleri satış elamanları, satmış olduğu gıdayı tanımıyor tanıyorsa da sadece birkaç özelliğini biliyor.

Bu genellikle firmaların  %80 ‘inde aynı. Bu konuyu yazmamdaki neden işimizin gereği devamlı karşılaşıyor olmamız.

Firmalar üniversite mezunu ağzı laf yapan birini bulduğunda eline bir çanta tamam

Ne sattıkları malzemeyi tanıyorlar ne de konuşmasını biliyorlar konuştukları zaman işe hakim gibi görünmeye çalışıyorlar .

Burada amaç onları eleştirmek ve basit görmek değil yaptıkları işte yetersiz  kalıyorlar

Olması gereken gıda firmasının, satış elamanlarının satış yaptıkları gıda ile ilgili eğitim almalarını sağlamak.

 Bu gıda firmalarının zorunlu yapmaları gereken görev olması gerekir

Bir de olaya şu açıdan bakmak lazım, satılacak gıdanın satış elamanına gelesiye  kadar ne aşamalardan geçiyor bunun maliyet hesabı ne kadar ?

 Satış elamanın maliyeti ne kadar ? Genel maliyetin % kaçına bedel ?   

Tüketici açısından baktığın zaman alınacak gıdaların veya yeni ürünlerin özelliklerini  satış elamanı tarafından verilen bilgi kadar oluyor sonuç bu .

Tabi satış yapmak için verilen bilginin doğru olup olmadığı demo denemelerinde  ve  kullanmaya başlayınca ortaya çıkıyor .

Tüketici firma açısında şöyle bir durum çıkıyor

Gelen gıdanın alım aşamasında Satış Elamanı, Mutfak Şefi, Gıda Mühendisi ve Depocu oluyor

Gıda teslim alma kuraları  ISO 22000 kurallarına göre alınıyor. Bu durum da satış elamanı karşısında bulunan ekibin deneyimi satış elamanının işe hakimiyetini ve kalitesini ortaya çıkarmaktadır .

Bilgi sahibi olmayanların standart lafları var  (Hiç  bir yeden şikayet almadık. Tek  sizde sorun çıktı. Siz sorun çıkarıyorsunuz. Ben ilk kez sizde karşılaştım bu sorunu.  Beyefendi siz bu işten anlamıyorsunuz  vb)  .

Bilgi yetersizliğinden ve verilen yanlış bilgiden dolayı gıda firmalarının Pazar payını ne kadar etkiliyor ? Bunlarla devamlı karşılaşıyoruz.

 En önemli etken de firmalar hakkında ön yargı oluşuyor bilgi eksikliğinden veya  verilen yanlış bilgiden dolayı.

Rekabet sistemi ortadan kalkıyor tekelleşmenin önü açılıyor .

İşin kolay tarafı varken yani satış elamanlarını eğitmek ve doğru bilgi sahibi   olmasını sağlamak daha kolay olur diye düşünüyorum.

 O zaman da şöyle bir sorun çıkıyor. Gıda firmaları “Kardeşim ben eğitim veriyorum  adam daha sonra çıkıyor “ diyorlar bu da  doğru ama bu her işte olan bir risktir.

Burada amaç üreten ve tüketenlerin arasında köprü vazifesi gören satış elamanlarının daha bilgi sahibi  olmalarıdır.

Sevdiğim  bir sözle  konuyu bitirmek istiyorum .

(BİLGİ  SAHİBİ  OLMADAN  YETKİ SAHİBİ OLMAK ) Üretici ve tüketici  firmaların  en büyük gördüğü zarardır.

İyi  bir  sezon geçirmek dileği ile

Saygılarımla

Ramazan KIR

Executive Chef

 
Toplam blog
: 18
: 1523
Kayıt tarihi
: 25.05.11
 
 

Ramazan Kır; ( Cici oğlu Etem’in) 4. çocuğu olarak 1964 yılında Emirdağ'a bağlı Davulga'da Kasaba..