Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '11

 
Kategori
Ekolojik Yaşam
 

Teflon, çık hayatımdan!

Teflon, çık hayatımdan!
 

Teflona sağlıklı alternatifler de mevcut piyasada elbette


Gıdalarmızın üretim aşamasının sağlık kriterleri içinde olmasına dikkat ettiğimiz kadar pişirme şartlarının da önemli olduğuna inanıyorum. Genelde yemek yapmayı seven dostlarımın da evinde gördüğüm kadarı ile pişerken yapışmama özelliğinden dolayı teflon herkesin evinde mevcut ancak bu tencereler hiç de göründükleri kadar masum değiller. ABD´de bağımsız bir gözlem kurumu olarak görev yapan Çevre Koruma Kurumu´nun yaptığı deneylere göre teflona yapışmama özelliğini veren kimyasal insanlarda kanserojen etki yapıyor. 

Teflon’u 1930 yılında dünya pazarına sunan ve halen en büyük ‘teflon’ üreticisi olan DuPont hakkında açılan onlarca dava var. Teflonun içinde bulunan PFOA adlı madde pişirdiğimiz yemeklere geçiyor. PFOA kanser yapmasının yanı sıra bayanlarda düşük riskini de artırıyor. Ayrıca DuPont adlı firmanın son 20 yıldır ‘teflon’ kullanımının kansere yol açtığını bildiği halde tüketiciden gizlediği ortaya çıkarıldı... Dikkat etmeniz gereken bir başka şey de teflon tavanın dibinin kazınmamış olması. Yani eğer üstündeki tabaka kalkmış, kazınmış yada yıpranmış ise hele hele altındaki metal gözüküyorsa o teflon tavayı derhal atın, içinde asla yemek saklamayın. 

Ben çözümü buldum. Esse mağazalarının Greenpan ürünlerine rastladığımda o kadar mutlu oldum ki, anlatamam. Greenpan yapışmazlık özelliğini veren cam ve seramik yapımında kullanılan ThermolonTM seramik bazlı kaplama olup PTFE ve PFOA içermiyormuş. 

Greenpan 450°C sıcaklığa kadar dirençli ve yüksek ısıda kullanılabilme özelliği ve ısıyı eşit dağıtması ile yüksek pişirme performansı sağlıyor. En güzel yönü ise ham madde ve ambalajlarına kadar da geri dönüştürülebilir ve çevreci olması. 

Nil Kayarlar Sarrafoğlu / www.yesilist.com 

 
Toplam blog
: 2
: 1081
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

1969 yılında doğdum. Aklım başıma geldiğinde ailemden sonra ilk doğayı sevdim. Taşı toprağı, çiçeği ..