Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Tehlikenin farkında mısınız?

Tehlikenin farkında mısınız?
 

Çok uzun zamandır yüzyüze görüşmediğim üniversite arkadaşımla en sonunda internet sayesinde yüz yüze görüştük. Telefonla görüştüğümüz bir esnada msn adresini aldıktan sonra oldu bu gelişmeler… Bir sonraki msn görüşmesinde ise bir satranç oynayalım birlikte dedik. Yurtta 10 m2’ye 6 kişi sıkıştığımız zamanlardan kalma bir hoş vakit geçirme alışkanlığımızdır satranç oynamak… Hatta 6 kişi arasında satranç turnuvası da düzenlerdik bazı zamanlar kendi aramızda… Bunun yanında kötü örnek olacağım için yazmıyorum sabaha kadar 3-5-8 oynardık masa altından kağıt aktararak…

Neyse konuyu dağıtmayayım. Bir site böyle bir işe önayak oluyormuş meğerse… Benim adıma adres alındı. Hatta bir adres verilerek bir program yüklenmesini de yaptık, birlikte ama uzak… Sonrasında girdik siteye… Vay anasını sayın seyirciler…

Aman Allah’ım!.. İnsanlar boş vakitlerini mi değerlendiriyorlar yoksa… Yoksa… Anlayamadım. İnanılmaz bir durum söz konusu… İnterneti oyun aracı olarak kullanıyorlarmış da benim haberim yokmuş. Hiç abartısız yazıyorum (şu anda) tamı tamına 38694 kişi oyun alanındalar. Bunların da %66, 75’i (orantıladım valla) ise okey oyunundalar. O günden sonra hep bakmaya başladım bu siteye… Sabahtan 20 binleri görüyorum ve gün ilerledikçe oyun oynayanlarda artıyor. Bu durum Türkiye’nin gelişiminde ayaklarına vurulan bir prangadır bence… Bu haliyle koşamaz tabiî ki…

Eee… Bu insanlar hadi benim gibi arada bir tanıdığa rastlayıp yazışıyorlarsa yada işi haricinde tanıdıkları ile telefonla görüşme yapıyorlarsa işlerini ne zaman yapıyorlardır. Yada buraya abone olanlar hiçbir iş yapmayan işsizler takımımıdır?

Bu insanların hemen yanında en az birde çamurluğu vardır. Yoksa bu iş tek başına yapılmaz.

Bir elinde cımbız,

Bir elinde ayna;

Umurunda mı dünya! (Orhan Veli)

Bunun yanında başka sitelerin de varlığından da söz etti arkadaşım tabiî ki…

Diğer sitelerde oyun oynayan insanların varlığı ile bilgisayar başına geçmiş iş yapıyor görünümünde olan insanlara alıcı gözle bir daha bakmamın gerekliliği hasıl olmuştur bende… Kimi suçlamak gerekir bu durumda…

Aha buldum : Emperyalistler…

Bu alet ile ancak oyun oynanabileceğini sananlar mıdır buradakiler yoksa dalgaya yatanlar mıdır? Herkes biliyor da bir ben mi bilmiyorum bu siteyi… İnanılmaz bir durum bu… Bir tek birbirlerinin kafasına takoz vuramıyorlardır. Belki yeni bilgisayarlar onu da yaptırtıyordur benim haberim yoktur. Kavgada, bir el ve bir takoz çıkıp bilgisayardan vuruyordur kafaya… Kenardan bir taş yürütüyordur. Ne bileyim.

Başka ülkelerde böylemidir. Bu durum bize özgü bir davranış mıdır bilemem gayri…

Ancak bu duruma tepkim “elektriği adam öldürmede kullananların yaptığı iş ile eşdeğerdir” oldu.

Bu icadı bulanlar, bizim milletin okey oynayacaklarını gaipten gelen bir sesle düşünebilselerdi herhalde icattan vazgeçerlerdi desem neye yarar ki… Sonuç olarak bu oyunlar oynanıyor.

Haydi gel Türkiye’nin gelmişini geçmişini sorgulama ondan sonra…

Bu kadar insanı hayırlı bir iş için bir araya getirmek mümkün değildir.

Yatarız kalkarız. İşin gücün arasında oyun oynarız. Akşam tv’den dizi seyrederiz. Sonra kıllık olsun biri bizi gözetlemesin diye yazı mazıda yazarız maazallah… Az bi boş vakitte de bu memleketi kurtaracak birilerini arayıp dururuz hep… Sonra bu memleket neden kalkınmıyor diye sorarız. Cevaben bizim memlekette “öllüyün körü” derlerdi herhalde…

Ha!.. Biz mi? Bir elde tavla oynadık sonra… Dayanamadık.

Saygılar

 
Toplam blog
: 37
: 557
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

2006 itibarıyla 36 yaşında, yolun yarısını geçmiş bir inşaat mühendisiyim. İşim ve ailem herşeyimdir..