Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '06

 
Kategori
Haber
 

Tehlikenin farkındayım! ya siz?

Tehlikenin farkındayım! ya siz?
 

Zaman zaman bazı köşe yazıları ve yorumlar okuyorum. Haşema, türban, tesettür giyimden sanki hoş bir şeymiş gibi sözediliyor. Masum bir giyim tarzı olarak sözediliyor. Bir de 'büfeci' tanımlaması ile olaya sosyal bir boyut kazandırılmaya çalışılıyor. Neymiş; 'büfeci' eşlerinin kabuklarını kırması, sosyalleşmesiymiş.. Neymiş; onların da denize girmeye hakları varmış..

Benim bu olayı masumlaştırmaya çalışanlara birkaç sorum olacak. Birinci sorum; bu tarz giyinen kişiler Atatürk'ün kıyafet devrimi hakkında hangi masum düşüncelere sahiptir? Bazılarının Atatürk'ün adını duyduklarında bile tüylerinin diken diken olduğunu gözlemliyorum.

İkinci sorum; türban kimliği, dini siyasete alet etmek için kullanılan bir simge değil midir? Bazı siyasi partiler seçim meydanlarında türbanı oy toplama aracı olarak kullanmamışlar mıdır?

Bazı otellerde haşema, tesettür gövde gösterilerine tanık oluyoruz. Bikini giyenlere ters bakışlar, ters sözler... 5 yaşındaki erkek çocukların kadınlar havuzuna alınmaması... Kadın heykellerinin tahrik unsuru olarak görülerek alçı ile sıvanması... Fatih semtinde İran'ı aratmayan manzaralar.. Üçüncü sorum; bunların Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanması sizleri kaygılandırmıyor mu?

Bazan Türkiye İran'a kısmen de olsa dönüştü diye düşünüyorum. Bunu başardılar.. Ancak Türkiye'nin tümüne yayılma tehlikesi hala sürüyor.

Ben bu tehlikenin farkındayım. Ya siz?

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..