Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '16

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Tek bir çiçekte tüm bahçeyi görmek...

Tek bir çiçekte tüm bahçeyi görmek...
 

İdil ÜSTÜNEL


Düşünüzden büyük bir bahçe 
Tüm de kaybolmak kolayken bir renge bir çiçeğe bir yeşile vurulmak zordur onca rengin arasında. 
Bahçeden bir çiçek seçip ona doğru akmak,
Tablolar ve fotoğraflar,,, zerrelere sığınmış bütünler…
Mikrodan makro ya ulaşmak. 
Tersine akan bir denge, tek bir çiçekte tüm bahçeyi görmek 
Güne, olana bitene kayıtsız, renklerle gerçeğe ulaşmak evreni anlatmak 
Öyle dost ki renkleri, biri olmasa diğeri eksik kalacak gibi …

Ressam idil Üstünel’le tablolarını, renklerini sizin için konuştuk.
 
Yalın, yalnız, birbirine dost ve huzurlu renklerin ardındaki seni bize anlatır mısın?
Sadelik ve samimiyet benim için çok önemli iki kavram.
 Karmaşadan uzak, derin, samimi, kolay tüketilmeyen, huzur veren alanları seviyorum. Resimlerimde de bunu yansıtmaya çalışıyorum.
 
Tarzını hangi akıma yakın buluyorsun?
İlham aldığım sanatçıların akımları beni etkiler ama çağdaş sanatın yapı taşlarını kullanarak daha bireysel bir yolda ilerlemeye çalışıyorum.
 
Tablolarında aradığın, varmak istediğin bir liman var mı?
Resim yapmak çok keyifli bir yolculuk.
Sürprizlerle dolu bu yolculuk bana büyük heyecan veriyor. 
Bu heyecan da sürekli çalışma ve üretmeyi beraberinde getiriyor. 
Resimlerimle kalplere dokunmak, sergiler, farklı projelerle daha fazla paylaşımda bulunabilmek en büyük isteğim. 
 
Renkler senin
Senden 
O kadar belli ki sana ait olan renkleri aradığın  
Ruhunu anlatanı keşfe çıktığın 
Bu süreç nasıl gerçekleşiyor?
Kendimi en özgür hissettiğim anlar, resim yaptığım zamanlar.
Renkler ve derinlikler içinde dolaşmak beni bambaşka yerlere götürüyor. 
Kullandığım renkler; o anki duygularımın açığa çıkması olarak görülebilir. 
 
Eserlerin bir aile gibi 
Sevgi dolu, birbirine kenetli, tanıdık yakın ve huzurlu 
Onların bir başkası tarafından sahiplenişi, senden gitmesi nasıl hissettiriyor?
Kanımca resimler bulundukları mekâna farklı bir boyut ve pencere açarken, enerji de katarlar.
 Resimlerimle duygularımı hissettirebilmek, paylaşabilmek keyif veriyor.
 Resimlerimi gitmiş gibi değil, ailemizi genişlemiş gibi görüyorum.
 
 
Resim yapma telaşı, tuvalin karşısında olmalıyım hissi, fırçaya boyaya özlem nasıl bir ruh halinde geliyor?
Doğanın sade ve kusursuz olması beni çok etkiliyor. 
Ayrıca bazen bir şarkı, bazen bir çiçek, bazen bir koku beni renkler ve derinlikler içinde dolaşmaya çekebiliyor.
 
Sevdiğin ressamlar…
Değişik akımlardan değişik bakış açıları olan birçok sanatçı ve işleri ilgimi çeker. Çağdaşlardan ve geçmiş yüzyıllardan birkaç örnek verecek olursam, Albert Oehlen, Georgia O’Keeffe, Modigliani, Emil Nolde, Fikret Mualla, Nilgün Sabar, İrfan Önürmen, Neş’e Erdok ve daha birçok sanatçı, bu liste böyle uzayıp gider...
 
Resim yaparken dinlediğin müzikler…
Genelde sessizliği tercih ediyorum. 
Belki de bu sessizlik kendi iç sesimi iyi duymayı sağlıyor. 
Müzik dinlediğim zamanlarda ise sakin, meditatif etkili müzikler tercihim. 
 
Ve kelimelerin gücü adına 
Geçmiş-Hayal
Rüya-Masal
Ölçü-Detay
İzlenimcilik-Claude Monet 
Mavi-Dinginlik

Handan KOLTUK 
 
 
Toplam blog
: 47
: 121
Kayıt tarihi
: 06.03.15
 
 

Moda ..