Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '21

 
Kategori
İlişkiler
 

Tek Bir Serüven Halkası

“Kimdim ki ben senin gözünde?

Yüzlercesi arasında sadece birisi. Sonrasız sürüp giden bir zincirde, tek bir serüven halkası.”

Zweig okumayı severim. Kadınları anlatır. Duygularını katmadan, dümdüz. Ama öyle anlatır ki, o kadın oluverirsin okurken. Sevmekten asla vazgeçmeyen, acılardan ve yalnızlıklardan oluşturdukları bir dünyada yaşayan kadınlar…

Ortak paydaları aşk ve hüzün olan kadınlar.

Vaat edilen cennet yerine kendi cehennemlerinden bir cennet yaratan kadınlar.

Henriette, Bayan C, Ruzena, Erika Ewald… ve diğer isimsiz kadınlar. Evet, isim vermeden anlattıkları. En çok da o kadınlar etkilemişti beni.

“Bana ne bunlardan?”diyorsun, biliyorum.  Yukarıda alıntı yaptığım cümleler ilişkimizi öyle güzel özetlemiş ki, sana yazmadan duramadım. O sözleri söyleyen kadının da bir adı yok! O sadece zincirin bir halkası.

Benim gibi…

Senin de mutlaka vardır kendinden bir şeyler bulduğun kitaplar. Ama seninle bunları hiç konuşmadık. Oysa ne çok isterdim …

Sevgili olmak biraz da bu değil miydi? Bir şeyleri paylaşmak ve paylaşıyor olabilmenin o anlatılmaz hazzını yaşamak!

Bana bunu hiç tattırmadın, bilmem farkında mısın?

Hani bazen sadece sarılmak istersin  de karşındaki adam/ kadın hep daha fazlasını ister ya… kaybetmekten korktuğun için, üzmemek, küstürmemek için kabullenirsin ya bazı şeyleri…

Yine de olmaz!

Bir şeyler eksiktir.

Bir şeyler yarım.

Yerine oturtulmamış bir puzzle gibi eğreti…

Ve öğrenirsin ki, “…sonrasız sürüp giden bir zincirde tek bir serüven halkası”sındır sen.

Bizimkisi yıllarca süren, koptukça yenilenen, yenildikçe zafere susayan, adı konulamayan kocaman bir sırdı.

Tanımsız bir kutsal.

Benim kutsalım!

Şimdi şairin dediği gibi, “Unutmak için verdiğim bunca çabadan/ geçtiğim bunca yıldan sonra/ tam unutmaya alıştırmışken kendimi/ artık unutmak istemediğimi fark ettim!”*

Bunu bilmeni istedim sadece…

Sevgililer günün kutlu olsun.

Her kimleysen…

 

*Birhan Keskin

 

 

 
Toplam blog
: 235
: 2079
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

Burada yazarken kim olduğumuzun, ne olduğumuzun bir önemi olmadığını düşünüyorum. Önemli olan yaz..