Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
Futbol
 

Tek kelime : "Rezalet" ! Türkiye 0-3 Hırvatistan

Tek kelime : "Rezalet" ! Türkiye 0-3 Hırvatistan
 

Başın öne EĞİLSİN!


EURO 2012'ye katılmak için son iki maç olan play-off maçlarının ilk ayağını, Türk Telekom Arena'da oynadık. Sahadan 3-0 mağlup ayrıldık fakat her şeyiyle artık ders alınması gereken bir maçtı.

Kadro seçiminden başlayalım. Açıkçası ben Sabri'nin orta saha oynatılmasına bir türlü anlam veremiyorum. Daha önce Galatasaray'da Fatih Terim bunu denedi, başarısız oldu, bu görüldü. Neden hala bu ısrar? Gökhan Gönül formsuz, sağ bekte. Bu konuya çok takıldım çünkü ilk gole baktığımızda takımın bir anda dengesini kaybettiren o gol, sağ taraftaki hata yüzünden geldi.

İlk golde Gökhan Gönül'ün yediği çalımlar anlatılamaz. Onun gibi, bizim mükemmel gördüğümüz bir bek oyuncusunun, böyle bir hata yapması inanılır gibi değil. O taraftan rakip geldi, içeriye iki pas attı, golünü de attı. Ne oldu, dakika daha 2'yken kendi sahamızda 1-0 mağlup duruma düştük. Bu takım nasıl moral ve motivasyonla oynar? Kesinlikle erken ve olmaması gereken bir goldü. Hadi, onu da geçtim, o top neden ilk dakikalarda bizim kalemizde? Kendi evinde maçı alması gereken taraf biz değil miyiz? Neden atak yapan biz değiliz? 

İkinci gole gelirsek, Volkan Demirel'e gerçekten inanamıyorum. Volkan, benim gerçekten beğendiğim bir kalecidir. Fakat ben golü tekrar tekrar izlediğimde gözümün takıldığı isim o. Gelen topa nasıl çıkmaz, nasıl olduğu yerde öyle bakar? Öyle bir kalecinin böyle yapması ne kadar mantıklı? Bence böyle bir şey olamaz, olmamalı. Ben o golde kim ne der bilemem ama direk Volkan'ı suçluyorum. 

Üçüncü gol, anlatılamaz. Yani Corluka nasıl gelir de orada öyle kafayı vurur? Ercan Taner, "Adam evinde mutfağına gider gibi geldi ve topa kafayı vurdu." dedi. Aynen öyle. Sonuna kadar katılıyorum. Ve daha da fazla bir şey söylemek istemiyorum.

Futbolcuları bireysel performanslarına göre değerlendirmeyi düşünüyordum fakat değerlendirmeyeceğim. Hepsi berbattı. İyi olan bir şey yoktu sahada. İlk yarıda yaklaşık 20 dakika bir şeyler yapmaya çalıştık, onun dışında hiçbir şey yok. Bunun sebebi ne? Soruşturulur ve birçok cevap çıkar eminim! Fakat dikkat çekmek istediğim bir nokta var. İşler Hırvatistan adına iyi giderken bile, Bilic bir an bile yerinde durmuyor. Bizde her şey kötü giderken, sayın Hiddink kulübesinden maçı sakince izliyor! Nereye kadar sabır? Biz bu adamı böyle gördüğümüzde nasıl sinirlenmeyelim? Milli takımımızın başında kimler var?

Sorgulanacak çok şey var. Biz böyle futbol oynayacaksak zaten gitmeyelim Avrupa Şampiyonası'na, layık değiliz. Hatalarımızı kollayan, fırsatlar bulan, disiplinli top oynayan Hırvatistan'ın hakkıdır. Onlar gitsin bizim yerimize. En basidinden, havadan oynamanın bir şey kazandırmayacağını bile bile hala illa uzun toplarla oynamaya çalışıyoruz, bu nasıl bir mantık? Bizim futbolcularımız gerçekten aklını yitirmiş olmalı. Bilinçli olarak böyle bir futbol oynandığına inanmak istemiyorum.

Seyircilere gelince... Adamlar oraya para verip güzel bir futbol izlemeye gelmişler. Milli takım, formanın hakkını vermeyince alay da ederler, tepki de gösterirler. Bana göre haklarıdır! Adam olmayanın arkasında durmak doğru değil ki, ne gerek var şımartmaya! Herkese hak ettiği muameleyi göstermek gerek. Bunu yapınca da Volkan ve Emre -ki Emre bu takımın kaptanı- dönüp seyircilere bizim bariz olarak anlayabildiğimiz küfürler etti. Şimdi ben size soruyorum, terbiyesiz olan kötü takımı ıslıklayan seyirci midir -o soğukta gelip destekleyen ve bir sürü para veren insanlar- yoksa bu işten kamyon yüküyle para kazanan, milli bir olguyu temsil eden, profesyonel futbolcu olan adamların tribünlere küfretmesi midir? Bu da size kalmış!

Ayrıca, Rıdvan Dilmen umarım bundan sonra karşımıza asla yorumcu olarak çıkmaz. Ben böyle taraflı yorumların yapıldığı maçı da izlemek istemiyorum! Ya o olmayacak ya da televizyonumuzun sesini kısmak zorunda kalacağız. Gerçekten söylediklerinin akıl karı olduğuna inanmıyorum.

Her açıdan kötü bir maçtı. Bir sonraki 90 dakika için de ümit yok bana göre. Kimseyi tebrik de etmiyorum. Lütfen artık ülkene dön Guus Hiddink, bence her şeyin baş sorumlusu sensin! Bunun nedenini yazımda açıklamamış olsam da, herkes bunun farkında, eminim... 

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..