Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '19

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Tekirdağ'da Ödül Töreni

                                          Sevgi, saygı boy versin evrende

Kardeşlik, okyanuslarca kulaç atsın,

Ben, sen, o, siz ve onlar yerine

Biz öznesi, biz öznesi yayılıp çoğalsın,

İnsanlar, umutlu ve mutlu yaşasın,

Sağduyunun sağı solu olması!                   

                         MD

Geçtiğimiz günlerde Tekirdağ Böbrek Vakfı Şubesi Başkanı Sayın Ülkü Eşkinat telefonla aradı. Yazılarımı okuduğunu ve beğendiğini belirtti! Yönetim kurullarınca değerlendirme sonucu şahsıma plaket (onurluk) vermek istediklerini ekledi. Davet etti. Geleceğimi söyledim. Elbette ki bu tür çağrı, yazar için özgün ve mutlu edici bir duygudur!

***

Sözleştiğimiz üzere 26 Kasım 2019 Salı günü Saat: 14.00’de Türk Böbrek Vakfı Tekirdağ Şubesi’nde oldum. Planlı ve programlı hazırlıkları olduğunu gözlemledim. Orada tanıdıklarımı ve yeni yüzleri gördüm. Acısıyla, tatlısıyla anılara dönüş oldu. Hem rahatlatan hem de mutlu eden bir dönüş…

Eğitimci Şeniz Ünal sunuculuğunda, Eğitimci Gömeç Göçmen’in müzikleri ve marşları yönetiminde; Başkan Ülkü Eşkinat, özgün bir konuşma yaptı. Şahsımdan söz eti. Neler mi dedi? Anımsadıklarım kısaca aktarayım:

Eğitimci yazar Muhsin Durucan’ın yazı ve şiirlerini geçmişte benim de yazdığım Gülpınar ve Ana dergilerinde okudum. Ayrıca Tekirdağ merkezde yayımlanan Yeni İnan gazetesinde de düzenli yayımlanan köşe yazılarını Eşim Eczacı Doğan Eşkinat ile birilikte takip ettik ve ediyoruz. Kendisini İstanbul Türk Kalp Vakfı Etkinliklerinde birkaç kez gördük, o vakfın dergilerinde yazılarını okuduk. Buluştukça söyleştiğimiz oldu.

Eşimin, Vakıf Yönetim Kurulu üyelerimizin ve kendisini tanıyan eğitimci Şeniz Ünal ile Eğitimci Gömeç Göçmen’in de düşüncelerini dikkate alarak İstanbul’dan Tekirdağ’ımıza davet ettik.  Öğretmenler Günü ve Haftası kapsamında siz değerli eğitimcilerin ve davetlilerimizin huzurunda bugün plaket vermeyi düşündük. Eşi hanımefendi ile birlikte buraya davet ediyorum.” Dedi.

Alkışlar arasında yanında olduk! Onurluk belgesi verildi. Uğraştaşım Yücel Coşkun’un şahsıma uzattığı çiçek demetini de alarak mutlu oldum! Görüntüler alındı. Kısa ve öz konuşma yaptıktan sonra aşağıdaki şiirimi seslendirdim.

Etkinlik sonrası katılanlara ikram yapıldı.  Vakfın Sekreteri Esra Gültat hanımefendi, incelik ve çaba göstererek konukları memnun etmek için koşturdu. O sırada söyleşimiz sürdü. Masamızda yakından tanıdığım ve karşılıklı sevgi-saygımız olan Tekirdağ Milli Eğitim Müdürlerinden Sedat Kaplan, arkadaşım Yücel Coşkun ve başka davetliler vardı.

Ayrıca ÜlküEşkinat, selamını ilettiğim Prof. Dr. Yıldız Tümerdem ile ilgili övgü dolu düşüncelerini de aktardı!

Shelley’in:“Toplumu törenler, bireyi müzik eğitir.” Özsözünden devinimle emeği geçenlere ve şahsımı onurlandıranlara teşekkürü bir borç bilirim.

                                                            ***

     Bir Gün Düşlüyorum

Bir gün düşlüyorum,
Hiç mi hiç, buluta dalmasın.

Kin ve kötülükler unutulsun,
Bardaktan boşanırcasına,
Yüreklere sevgi yağmuru yağsın,
Düşünceler ilkyaz gülü görkeminde
Özgürlükler ıpıl ıpıl bayraklaşsın,
Sağduyunun sağı solu olmasın!

Sevgi, saygı boy versin evrende
Kardeşlik, okyanuslarca kulaç atsın,
Ben, sen, o, siz ve onlar yerine
Biz öznesi, biz öznesi yayılıp çoğalsın,
İnsanlar, umutlu ve mutlu yaşasın,
Sağduyunun sağı solu olmasın!

Bir gün düşlüyorum,
Hiç mi hiç, karanlığı olmasın.

      Muhsin DURUCAN

                    *

NOT: Tekirdağ izlenimlerimi aktaracağım (2) yazım daha yayımlanacak.

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..