Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Teklif

Teklif
 

Türk Milleti yardım eli uzatana yardım eder!!!


Ne zaman ilişki için söz konusu olduğunda, ilk akıla gelen cinsel ilişkidir. Bu erkeklerde de öyledir, kadınlarda da. Açıklaması pek de zor değil. Esasında birey, hangi ilişkide problem yaşadıysa, problemin büyüklüğüne orantılı olarak, ilk önce o ilişki aklına gelir.

Hayatımızın tamamı ilişkilerle dolu bir süreçtir. Doğduğumuzda başlarlar öldüğümüzde biterler. İlişki türlerini kategorize etme olasılığı çok az ve hatta mümkün değil gibi görüyorum. (çünkü denemesini yaptım ve bir yerde tıkanıp kaldım)

Kötü ilişkiler sonucu:

nice aileler boşanıyor;

nice insanların hayatları altüst oluyor;

nice insanların sağlıkları bozuluyor;

nice insanların gelecekleri sönüyor;

nice mahkeme salonları dolup taşıyor;

nice insanlar katil olup cezaevlerinde çürüyorlar;

nice insanlar daha bir sürü olumsuzluklarla karşı karşıya kalıyorlar;

İlişki türlerinden birçoğunun yazılı kuralları yoktur ama birçoğunun vardır.

Örneğin: Amir-memur ilişkileri gibi…

Her nevi ilişki: bir taraftan en azından iki zat arasında geliştiğinden, diğer taraftan da, insan karakterleri yeryüzünde insan sayısına eşit olduğundan; sübjektif bir eylemdir. (Sivrisineğin kendi tartısında 100 kilo geldiği gibi…)

Siz böylesini hiç gördünüz mü?:

Memur ile ilişki problemini, yalan yanlış “Kişiye Özel” yazılarla çözmeye çalışan bir Amir?

Bulunduğu müesseseyi ilkel ve “aşiret” yöntemleriyle yönetmeye çalışan bir Amir?

Emekliliğini hak etmiş, bir sürü hastalıklarla boğuşan, kıdemi (36 yıl) ve Sicil notu ortalaması “Çok iyi” olan memur hakkında, bir üst Amire şikayette bulunarak, görev yerinin başka bir yere değiştirilmesine neden olan bir Amir?

Yaptığı şikayet sonucu görevlendirilen Soruşturmacı ile birlik olup, memuru tanımayan kişilerin tanık ifadelerine başvurularak, memurun durumuna hiç de uygun olmayan, başka bir yere “sürgün” edilmesine neden olan bir Amir?

Ben gördüm ve bizzat yaşadım. Olay gününden üç küsur yıl geçmesine rağmen, hala yaşamaya devam ediyorum.

Haksızlık (Adaletsizlik) duygusu nedir biliyor musunuz? Ben biliyorum:

İnsanın içini kemiren bir duygu;

İnsanın, insani değerlerini altüst eden bir duygu;

Geceleri-gündüzleri hep aklını kurcalayan ve “Neden?” sorusuna cevap aratan bir duygu;

“Paylaşılan acı yarım acıdır” derler ya… İlk Blog’umda Angut kuşları arasındaki ilişkilerden bahsetmem tesadüf değildir. Adaletten yana olan aktif ziyaretçilerime bir atıftır, bir yardım çağrısıdır.

Benim doğduğum, büyüdüğüm ve yüksek tahsil aldığım ülkede bir zamanlar Halk Mahkemeleri vardı. Bu Mahkemeler her nevi davalara esas mahkemelerden önce bakıyorlardı ve duruşma tutanaklarını onlara gönderiyorlardı. Böylelikle esas Mahkeme kararlarının hata oranını düşürüyorlardı.

Bulunduğumuz Blog da, benzeri inceleme ve değerlendirme ortamı mevcut.

Sözün kısası, şöyle bir teklif getiriyorum:

Milliyet Blog yönetiminin OLUR’u ve desteği ile: “Blog İnceleme ve Değerlendirme Grubu” oluşturalım.

Bu Grubun görevi, “Davacı”nın kendi Blog’unda sunduğu inceleme ve değerlendirme istemli yazısını ve ek bilgi ve belgeler bazında ve yapılan tüm yorumları dikkate nazara alarak makul bir süre içersinde değerlendirme yazısı oluşturmasından ibaret olmasıdır.

Böylelikle:

1. Milliyet okurlarının ilgisi kat kat artacaktır;

2. Millete vasıflı hizmet sağlanacaktır;

3. Mağdur durumda olanların biraz da olsa yürekleri serinleyecektir;

4. Milliyet Blog Üyelerinin aktivitesi artacaktır;(bilhassa hukukçuların)

5. Milletin Hukuk bilgileri artacaktır;

6. Hukuk Fakültelerinde, Probleme Dayalı Eğitim konusunda Fakülte öğrencilerine (geleceğin hukukçuları) katkıda bulunulacaktır; (9 Eylül Hukuk Fakültesi İnternet Sitesine bkz.

Teklifim kayda değer bulunduğu takdirde ilk “Davacı” adayı olmak isterim !!!

Sevgi değer Ziyaretçilerim, “evet” veya “uygundur” diyenler kısa mesaj gönderebilirsiniz.

Not: Sunulan bilgi ve belgelerde, Adres ve İsimler okunmaz durumda olmaları şart olduğunu düşünüyorum. Doğrusunu Blog Hukukçuları bilirler…Saygılar

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..