Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Teknik öğretmen

Teknik öğretmen
 

Teknik öğretmenlerin, teknikerlerin ve teknisyenlerin yetki ve sorumlulukları ile yönetmeliğin 17 yıldır çıkarılmamıştır. 3795 sayılı kanunun 6. maddesi gereği yetki ve sorumluluk yönetmeliği 17 yıl geçmiş olmasına rağmen çıkarılmadı. Bu büyük ihmali yapan atanmışları uyarmak zorundayız. Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının büyük bir bölümü öğretmen olarak atanamadığı, yetki ve sorumluluklarını belirleyen yönetmelik çıkarılmadığı için mağdur edilmiştir. 1992 yılından beri çıkarılmayan “teknik öğretmenlerin, teknikerlerin ve teknisyenlerin yetki ve sorumluluklarına dair yönetmelik” ACİLEN çıkarılmalıdır. Çünkü mevcut mevzuat 50 yıl öncesine ait olup günün şartlarına uymamaktadır.

17 yıldır çıkarılmayan yönetmelik yüzünden mağdur olan gençlerimiz milyonları bulmaktadır. Meslek Yüksek Okullarından her yıl 200.000 den fazla kişi mezun olmakta, 5000 den fazla Teknik Eğitim Fakülteleri mezun vermekte ve 300.000 e yakın meslek lisesi mezununu saydığımızda her yıl yarım milyon kişi mağdur olmaktadır. Bu mağduriyet 17 yıldır devam etmektedir. Teknik Eğitim Fakülteleri Uygulama Mühendisi yetiştiren fakülteler haline getirilmeli; öğretmenlik formasyon dersi alanlar Teknik Öğretmen olmalıdır. Bu fakültelerin ders programları bu yeni duruma göre yeniden düzenlenmelidir. Bu konu ile ilgili 3795 sayılı kanunda gerekli değişiklik yapılmalıdır. İlgili kanun en kısa zamanda çıkarılmalıdır. Teknik eğitim fakültelerinin adı değişecekse bu yeni isim Teknoloji Fakültesi değil Teknoloji Mühendisliği Fakültesi olmalıdır. Duyarlı herkesi konuyla ilgilenmeye çağırıyorum.

Saygılarımla.

01.10.2009

Sami NOGAY

Teknik Öğretmen

 
Toplam blog
: 27
: 2227
Kayıt tarihi
: 30.09.09
 
 

1948 Isparta-Senirkent doğumluyum. Teknik Öğretmenim. Uzun yıllar öğretmenlik, idarecilik yaptım. Ba..