Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '19

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Tekno Atıklarımız

Gelişen teknoloji ile evlerimizde sayısını bilmediğimiz piller, kumandalar, kulaklıklar, yazıcılar, telefonlar, telsizler daha aklıma gelmeyen nice nice teknolar var...

Açıkçası evlerimiz, dolaplarımız, çekmecelerimiz "teknoloji mezarlığına" dönüşmüş halde. Çoğumuz ya lazım olursa, ya da bunda eski resimler, bahane bitmez...

Soru geliyor atmaya kalksak nereye atmalıyız? Birçoğumuz bilirken, birçoğumuzda farkında bile değiliz. Bu saydığım ve sayamadığım tekno atıklar doğaya karıştığında hepimize zarar verebilecek içlerinde bazı maddeleri taşıyorlar.

TÜBİSAD burada ben varım diyerek devreye giriyor.

Bu atıklarımızı toplayarak geridönüşüme kazandırıyor...

Geçenlerde dolap içi düzenlerken 6 adet cep telefonu, 4 adet laptop pili, bir çok kulaklık, şarj aleti ve sayısını şu an hatırlayamadığım birçok marka cep teli bataryası hepsini bir poşete doldurdum büyük alışveriş mağazasının içindeki atık kutusuna attım...Ve tabii ki rahatladım, hem çekmeceler ve dönüşüme gideceğini bilmenin gönül rahatlığı ve bir çok çocuğun bunlardan elde edilen gelirle okuyacağını bilmek bir başka mutluluk oldu benim için...

Not; Bilindik markete evdeki pilleri atmak için gittiğimde atık pil kutusunun içinde pilden başka çikolata kağıtları, sakız kağıdı ve pet şişe kapağı vardı, güler misin, ağlar mısın? misali...

Sağlık ve varlık olsun

 

 
Toplam blog
: 29
: 81
Kayıt tarihi
: 22.11.19
 
 

Dünya dolu malın olsa neye yarar!!! ..