Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '16

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknoloji (kalp) Ben

İtiraf etmem gerekiyor ki çağın bazı getirilerinden hiç memnun değilim.

 Örneğin tüketim hızından.
 Bizim neslimiz yenilere göre daha arada kalmış bir nesil, biz eskinin izlerini devam ettirebiliyoruz ancak çocuklarımız gerçek birer tüketim canavarları. Bunun sebebi teknoloji gibi görünse de aslında teknolojinin tek başına tüketime yönelttiği falan yok.  Tam tersi eğer hem kafayı hem teknolojiyi iyi kullanırsan ortaya üretime yönelik harika işler çıktığı gibi faydaları da çok büyük oluyor.

Teknolojiyi gerçeklikten kopmak, yalnızlaşmak, asosyalleşmek, beyin hücrelerini yakmak, üretkenliği yok etmek ile doğru orantıda görmenin büyük bir cehalet olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.

Ancak söylemeden geçemeyeceğim bir şey daha var; eğer akıllı telefonunda veya  tabletinde yüklediğin, kullandığın uygulamalar klasikleşmiş bir kaç oyun, Facebook, Twitter, Instagram’dan ibaretse üzgünüm canım… teknolojiyi doğru kullanmayanlardan ve cihazlarının hakkını veremeyenlerdensin.

*****

Senkronizasyonu seviyorum ve açıkça söyleyeyim ben Apple’cılardanım J  15 günlük  tatilime çıkmadan önce bir Apple Watch edindim ve bu sayede full senkronize oldum. Üstelik hem kendi cihazlarımla, hem de çocuklarımın cihazları ile.

Teknoloji benim için öncelikli olarak güvenlik demek.
Biri  15 diğeri 11 yaşlarındaki çocuklarım ile bu kadar karmaşık bir dönemde sürekli iletişimi sağlayabilmek büyük bir lüks. Ve ben de bu lüksü sonuna kadar kullanıyorum.
ArkadaşBul ve FaceTime uygulamaları aile üyeleri için yaratılmış gerçek birer hediye J

Tatile çıkmadan bir gece önce Apple Watch ayarlarımı yaptım ve “Nasıl faydalı kullanırım?” sorusunun cevabını araştırmaya koyuldum.

Çalışan, büyük şehirde yaşayan, üretken, sağlığına önem veren, dünyayı, gelişmeleri, gündemi takip eden, öğrenmeyi seven, zaman ile yarışan bir kadının iPhone’unda olması gereken ve Apple Watch’u ile senkronize kullanabileceği  harika uygulamaları keşfettim.
Bu uygulamaları tatilin ilk gününden itibaren kullanmaya başladım ve benim gibi teknolojiyi verimli kullanmayı bilen/öğrenmek isteyen kadınlara mutlaka tavsiye ediyorum.

Aktivite: Duruş – Hareket – Egzersiz başlıkları ile gün boyu seni ve yaptığın antrenmanları takip eden harika bir uygulama.

Phrasebook: Yabancı bir dil daha öğreneyim diyenler için şahane bir uygulama. Ben İspanyolca seçtim ancak bir sürü dil seçeneği mevcut. Şimdiden iletişim kurabilecek duruma geldim bile J

Period Calender: Bir çok regl takip sistemi denedim ancak hem Apple Watch ile uyumlu hem de en pratik olanın bu olduğuna karar verdim. Yaklaşan regl dönemini verdiği gibi genel durum çizelgesi de tutuyor.

Seven: Günde 7 dakikanı ayıramak çok mu zor? iPhone ile birlikte gelen Sağlık uygulaması ile senkronize çalışan Seven spor yapmak isteyen ancak vakit bulamamaktan şikayet edenler için harika bir uygulama. Egzersizleri kolunuzdaki minik bir ekrandan takip edebiliyorsunuz: )

BiTaksi: Bence son zamanların en iyi uygulamalarından biri! İstanbul’da yaşayan, koşturma içinde olan ve güvenliği önemseyen herkesin bu uygulamayı kullanması lazım. Bu arada Apple Watch ile uyumlu olması tek dokunuş ile taksi çağırmayı kolaylaştırıyor J

FitStar Yoga: Yoga sevenler buraya! Tara Stiles ile karşılıklı yoga yapmanın keyfi bir başka. Daha önce hiç yoga yapmamış ve nereden başlayacağını bilmeyenler için harika bir uygulama.

MemoryGame: Benim telefonumda oyun bulmak zordur ancak zihni çalıştıran uygulamaları seviyorum. Memory Game ayaküstü bir şeylere bakıp, oyalanmak, hafızayı güçlendirmek için güzel bir uygulama.

3 Minute Mindfullness: Lafı uzatmaya gerek yok aslında. Uykuya geçiş öncesi, stresten uzaklaşmak için, gerginliği azaltmak için, olumlu düşünceleri çağırmak için, zihni rahatlatmak için, odaklanmayı arttırmak için… neye ihtiyacın varsa o modu seç ve keyfini çıkart. Yüklediğim günden beri her gün kullandığım ve bayıldığım uygulama J

EverNote: Yoğun çalışan insanların EverNote kullanmamasını anlayamıyorum. Gerçek bir hayat kurtarıcı. Sadece notlar değil, bağlantılar ve fotoğraflar da eklenebiliyor. Tüm cihazlarda anında senkronizasyon sağlıyor. Olmazsa olmazların başında bence J

Trello: Ekip olarak çalışıyorsanız ve “yapılması gerekenler listeniz uzunsa Trello kullanmanızı tavsiye ediyorum. İş dağılımı, önem sırası, işleyiş takibini renkli paneli sayesinde hem eğlenceli hem de ayrışmış bir şekilde görmek mümkün.

FlipBoard: Sosyal medyayı sadece takip etmek ve gelişmelerden haberdar olmanın en seçkin hallerinden biri FlipBoard. Kolumda da kullanabildiğimi fark edince daha da sevdim kendisini J

 

Sizin de kullandığınız ve faydalı olduğunu düşündüğünüz uygulamalar varsa lütfen bana mail yazın…

Teknolojiyi faydalı halde kullandığımız günler olsunJ

Papatya Somer

papatya.somer@milliyet.com.tr

 

 
Toplam blog
: 104
: 199
Kayıt tarihi
: 09.04.15
 
 

Papatya Somer ..