Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '07

 
Kategori
Teknoloji
Okunma Sayısı
711
 

Teknoloji ve cinsellik..!

Teknoloji ve cinsellik..!
 

Teknoloji ve cinsellik, daha doğrusu kadın olgusu ve dişiliği ön plana çıkarma. Bunlar arasında nasıl bir ilişki olabilir ki veya amacı teknolojiyi insanlara sevdirmek ve bu konuda bilgiledirme yapmak olan bir dergi neden kadını bu kadar ön planda kullanarak onun dişiliğinden yaralanamak ister ki. Açıkcası burasını tam anlamış değilim.

Ben uzun bir dönemden beri Home&Technology dergisini takip ediyordum. Bugün gidip yeni sayısını almak istediğimde:

-Artık yeter..!

dedim. Öyle ya amacım yarı veya tam çıplak kadın fotoğraflarını görmek olsa gidip bununla ilgili dergilerden birini alırım. Oysa bu derginin varolma amacı bunun çok dışında. Öyleyse yarı çıplak kadın fotoğrafının bu derginin kapağında ne işi var.

Burada beni rahatsız eden çıplak kadın fotoğrafları değil; çünkü o kadar çok yarı çıplak kadın fotoğrafı var ki bir yerden sonra göz alışıyor artık:) Kadın sembolünün bu kadar basit ve gereksiz kullanılması ve dişiliğin bu kadar ön plana çıkarılması beni oldukça rahatsız ediyor. Açıkcası benim bu konuda fikrim nettir. Eğer herhangi bir yazılı yayının, bu gazete olur, dergi olur veya TV programının çekirdek amacı kadın dişiliğini temel almıyorsa (erkek dergileri, erotik TV programları vb..), bunun dışında bir amaçla yola çıkmasına rağmen dişiliği sürekli kullanan herhangi bir yazılı yayın veya TV programı kesinlikle işini doğru yapamıyordur ve okuyucusuna veya izleyenine birşey veremediği için bu yola giriyordur.

Aynı mantığı video kliplerde de görebilirsiniz. Sesiyle ve yorumuyla ekranı veya sahneyi dolduran hangi gerçek sanatçının arkasında yarı çıplak, sürekli birşeyleri yalayıp duran kadınlar görebilirsiniz. Sesiyle ve yorumuyla kimseye birşey veremeyen bir kişinin yapacağı başka ne olabilir???

Daha öncede bir fuar esnasında karşılaştığım T3 Dergisi' nin yayıncılarına da aynı soruyu yöneltmiş; doyurucu bir cevap alamamıştım. Aynı gerekçeyle T3 dergisini bırakmıştım. Şimdi de Home&Technology' yi bırakıyorum. Hayatta en sevmediğim şey birilerinin birtakım zaafları kullanmasıdır. Ancak bunu bir teknoloji dergisi yapmamalı, onun bunlara ihtiyacı olmamalı, EĞER İŞİNİ GERÇEKTEN İYİ YAPIYOR İSE..!

Hoşcakalın..!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Araba fuarları daha mı farklı sanki? Güzel arabalar ve en az onlar kadar güzel hatunlar. Reklamda da var filmde de. Kısaca her yerde. Olmasın derseniz cevapları hazır 'biz hayatı naklediyoruz, dolasıyla hayatta olan herşey reklamlarda, filmlerde var' bu aslında kılıf cevap. İşin aslı bunlar prim yapıyor, ürünün alınmasını artırıyor filan. Arz talep meselesi yani. Güzel bir hatunu güzel bir arabanın yanında kim seyretmek istemez?:)

Murat Kehya 
 12.07.2007 10:15
 

Konuya geldiniz. Ben çok rahatsız oluyorum reklamlardan. Bu yüzden sizin gibi gezi dergilerini bıraktım. Çünkü yazı okumak istiyorum reklam değil. Bir sayfa yazı bir sayfa reklam bıktırdı artık beni. Siz reklamlarda kadınların sömürülmesinden bahsetmişsiniz. Bunu çoğu medya yapıyor. *Uzmanlar çileğin çok faydalı olduğunu söyledi, bu konuyla ilgili olarak yarı çıplak kalın dudaklı ve aşırı rujlu bir kadın çileği ağzına alıyorken çekilmiş resmi.* Her türlü üründe maalesef kadınlar sömürülüyor. Bir örnek daha, ağaç kesme makinelerini kaç kadın kullanır? Ama bu makinenin reklamında yarı çıplak bayanlar makineyi almışlar çalışıyorlar. Gerçekten çok üzücü bir olaylar. Saygılarımla.

Eşit Ağırlık 
 09.07.2007 14:41
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 410
Toplam yorum
: 458
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 3258
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster