Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '19

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
33
 

Teknoloji ve Eğitim

  Eğitim, kısaca kişiliklerin gelişimine doğrudan ya da dolaylı yardım etme, terbiye. anlamı taşır. İnsanların kişiliklerinin oluşumunda yahut kişiliklerinin oturmasında önemli bir rol oynar. Birçok sorun eğitimle çözülürken birçoğu da eğitimsizlikten meydana gelmektedir. Demek istediğim önemli bir noktada eğitim insanların hayatlarından, yaşam tarzlarına; yemelerinden içmelerine kadar güncel hayatın içinde kendini gösteren ve sürekli gelişime aç bir kelime. Sürekli sizden doyuma ulaşmak ister ve siz fark etmeseniz bile karakterinize damlatan bir musluk gibi damla damla değerler katar. Eğitim, bireyin yaşamında bu denli var oluş gösterirken neden kolaylaştıracak, daha fazla imkan ortaya sürecek ve biz insanların kendi cehaletini yenmesi için bir fırsat sunarken neden bu doğrultuda teknoloji ile harmanlayıp teknolojiyi kullanmıyoruz?

   Teknolojinin imkanlarını kullanarak değişimlere ayak uydurmamız işlevselik yönünden çok daha fazla mümkün kılınıyor. dünyadaki değişimleri, gelişmeleri takip etmek, ne olup ne olmadığını bilmek, yaptıklarımız ve yapacaklarımız için sesimizi duyurmak teknoloji ile sağlanacak bir şey değil midir? iletişimimizin sınırlarını sadece bulunduğumuz lokasyonda değil bir nevi uluslararası bir konuma taşıyabilecek kapasite ön görmüyor musunuz siz de? iletişimin yanı sıra reklamlar, pazarlamalar, hatta satışlar bile teknoloji üzerinden yürütülürken eğitimi var olan bu düzende bir kenara atmak ve yok saymak büyük bir gözden kaçırmak olmuyor mu sizce de? göz göre göre avuçlarımızdaki imkanın kuş olup uçması gibi... eğitim, kişinin cehaletini ve toplumun alışagelmiş bilindiklerini yıkmasıyla düşünüldüğünde, teknoloji bilgi alım-verme sürecinde yararlanılması gerekilen bir oluşum. tüm bunların yanı sıra bir yandan da teknoloji bireye ve topluma itaat eden bir organizma haline gelmedi mi? ve bireyi ve toplumu da aynı zamanda kendine itaat ettiren, karşılıklı ilişki kurabilen. Alıcı ve vericinin aynı iletişim frekansında bulunması, verdiğin bilgi kadar aldığın bilgi oranının eşitleniyor olması teknolojinin önemini vurgulamaktadır bana kalırsa. aynı zamanda, teknoloji bireyin ve toplumun eğitimindeki kanalları açmak için en güzel fırsatlardan biri. eğitimin yayılmasını, ulaşımını daha az maliyet ve daha fazla insan olarak sağlayabilecek oluşum. bu denklemi eğitim ile sağlayan sanırım pek fazla bir şey de yok. Zaten Türkiye'de Bilişim ve Teknoloji Yeri bu hızla artarken teknolojiden kaçmaya çalışmak da çok mantıklı değil.

   Sanırım bundan olmalı ki son yıllarda epey bir artış gösterildi eğitim ve teknoloji ilişkisinde. Akıllı tahtalar, akıllı telefonlara indirilen appler..  oldukça revaçta. Teknoloji sunduğu imkanları zamanla bize sunarken aynı zamanda o imkanları kullanmamız için kendine yeni alanlar yaratıyor. Bunun başında eğitim gelmezse olmazdı sanıyorum ki. Eğitim hem zamana karşı uyguladığı politikayla -ki o politika onunla aynı yürürlükte işleniyor olmasından kaynaklı- teknolojiyi kendi bünyesine alabiliyor ve işbirliği gerçekleştirebiliyor. Burada insanlara sizce de bir görev düşmüyor mu? Her şey kendi düzleminde ilerler iken olaya dahil olmamız gereken nokta tam da burası olmalı. Eğitimi olduğundan katbekat hızlı ve donanımlı kullanmamız için teknolojiyi yine karşımızda buluyoruz. Demeye çalışıyorum ki, teknoloji gündelik hayatımızda bile bize kolaylık sağlıyorken eğitim hayatımıza kattıkları yadsınamaz bir gerçeklik. Buna bir örnek verirsem; her geçen gün teknoloji ilerleken eski yıllara bir göz atalım. Eskiden çamaşırların bir makine ile hem bu kadar hızlı hem de bu kadar temiz yıkanabileceğini atalarımız gülmez miydi? tabii eğer zaman kendini yenilemese, bilim ve teknoloji kendini her geçen vakitte yenilemese idi. Şimdilerde baktığımızda sadece makineye çamaşırları atıyor ve kullanmasını istediğimiz kadar deterjanı koyup gerisini ona bırakıyoruz. Eğitim içinde bu böyle. Konuyu ve gereken bilgiyi teknolojinin eline bırakıyor, ihtiyacımız kadar olan kısmı alıyor ve kullanıyoruz.

  Bunu yaparken karşımıza gerekli gereksiz birçok bilgi çıksa da eğitimimizin bize verdikleriyle beraber gerekli gereksiz bilgi ayrımını yapıyor, çöpleri ayıklayarak işimize yarayacak olan bilgiyi kullanabiliyoruz. Elbette bu noktada yine ve yeniden karşımıza teknoloji çıkıyor! Onca hengamede teknoloji olmadan nasıl arar bulurduk ihtiyacımız olanı? Arama motorları, anahtar kelimeler bu konudaki en iyi yardımcımız. Gerek görsel sunum gerekse yazılı sunum olarak dünyamızda var olan tüm bilginin tek tuşla önüne serilmesi eğitimin kaynakları açısından geniş bir yelpaze deneyimi. İletişimin sınırları nasıl bulunduğumuz lokasyon değil uluslararası bir konuma taşınıyorsa aynı zamanda eğitimin kaynakları da bu imkandan yararlanıyor. Bir örnek verirken bile bulunulan çevre değil bulunulan dünya üzerinden bir örneğin olması hem çeşitlilik hem de bilginin oturması, farklı yerlerde aynı sorunlara ve bilgiye açlığa dikkat çekici bir etken.

Kısacası;  teknolojinin sadece birazını kullanırken bile - bir çamaşır makinesinde, gereksiz bilgileri ayırmada, kaynaklık etmede, örnek göstermede - zamanla omuzlarımızdaki yükü alıyorken eğitim için de aynısını yapıyor. Zamanın getirisiyle beraber eğitimin de omuzlarındaki yükü alıyor, detaylarla birlikte onun ellerinden tutuyor. Hatta ve hatta eğitimin kaynağı olma hususundan, ulaşılabilirliğini sağlama hususuna kadar birçok ayrıntıda teknolojinin izlerini görebiliyoruz. Eğitim ve insan arasında nasıl bir bağıntı gördüysek bir yansımasını da eğitim ve teknoloji arasında görüyoruz, tanıklık ediyoruz.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 21
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1122
Kayıt tarihi
: 10.03.16
 
 

2005 yılında işletme bölümünden mezun olduktan sonra 2010 yılın insan kaynakları yüksek lisansına..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster