Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '16

     
    Kategori
    Perakende / Toptan
    Okunma Sayısı
    21
     

    Teknolojik dönüşüm

    Teknolojik dönüşüm
     

    Sevgi ÇAVDAR


    Teknoloji iş dünyasında bütün şirketleri büyük ölçüde etkiliyor. Perakende sektörü hem kendi iş yapma süreçleri hem de hedef kitlesi bakımından bu en fazla etkilenen sektörlerin içinde yer alıyor. Organize perakende sektörü içinde yaşanan yoğun rekabet, bu alanda çalışan firmaları bütün iş süreçlerini yeniden düşünmeye zorluyor. Tedarikten pazarlamaya, lojistikten satışa bütün maliyet kalemlerinin gözden geçirilmesi ve optimum seviyeye çekilmesi gerekiyor.

    Diğer yandan tüketici beklentileri de her geçen gün yükselmektedir. Kalite, hız, kolaylık, çeşit gibi farklı  tüketici beklentilerini sadece fiyat rekabeti ile karşılamak mümkün değildir. Bu nedenle iş modelinin yeniden kurgulanması düşünülmelidir.

    Teknolojik araç-gereç , yazılım ve donanım bileşenleri perakende sektörüne çok önemli imkanlar yaratmaktadır. Stok takip yazılımları stok maliyetlerini en düşük seviyede tutmamıza yardımcı olurken  RFID (Radio Frequency Identification) teknolojisi ürün ambalajlarının fabrikadan çöplüğe kadarki yolculuğunu takip etmeyi mümkün kılıyor. Depo sayımları artık manuel yapılmıyor. Ürünler depoya girerken sayılmış oluyor. Barkod sistemleri de ürünler satıldıkça stoktan düşerek hızlı ve etkili bir stok takibi sağlıyor.

    Tüketici tarafından müşteri ilişkileri yönetim (CRM) yazılımları ile müşterilerin mağazaya geliş sıklığı, alışveriş miktarı ve alışveriş yapısını öğrenmeyi kolaylaştırıyor.  Kampanyalar müşteri dataları dikkate alınarak yapılıyor.  Mobil teknolojiler ile anlık kampanyalar yapmak mümkün. Lokasyon bazlı hizmetlerle hedef müşteriler mağazaların çevrelerine geldiğinde onlara mesaj göndermek mümkün oluyor.

    NFC (Near Field Communication) sistemleri ile ödemeler hızla yapılabiliyor. Bu da mağazaların hizmet hızını arttırıyor. Ek olarak müşterilerin kendi ödeme işlemlerini yaptıkları self servis ödeme sistemleri  kasa kuyruklarının ortadan kalkmasını sağlıyor. Mağaza içinde müşteriye yön vererek ürünler ve mağaza hakkında bilgiler veren kiosklar, akıllı ödeme sistemleri, akıllı alışveriş sistemleri gibi yeni teknolojiler hizmet kalitesi ve etkinliğinin artmasını sağlıyor.

    E-ticaret ve m-ticaret sistemleri müşterilerin mağazaya gelmeden alışveriş yapmalarını sağlarken mağazaların 7/24 hizmet vermesi gibi bir kolaylığı getirmektedir.

    Teknolojiye yatırım yapan firmalar rekabet anlamında bir adım öne geçmektedir. Tüketici beklentilerini karşılamak için iş modelini teknoloji ile bütünleştirmek bütün süreçleri teknolojik araç-gereçle dönüştürmek bir yandan maliyetleri düşürürken diğer yandan da kalite artışı getirmektedir. Önümüzdeki dönemde pazarda rekabeti teknoloji şekillendirecektir.

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 21
    Kayıt tarihi
    : 21.06.16
     
     

    Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümü mezunuyum. Uzun yıllardır perakende üzerine hızlı t..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster