Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '13

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknolojinin hızlı gelişim süreci

Teknolojinin hızlı gelişim süreci
 

Teknoloji artık o kadar hızlı değişiyor ve güncelleniyor ki artık insanlar bu hıza yetişmekte güçlük çekiyor. Bu hızın insanlığa olumlu yönleri varsada bazı durumlarda olumsuz sonuçlara neden olabilmektedir. Ama bir şeyin pek çok kötü özelliği olsa da eğer güzel işlere vesile olabiliyorsa bu insanlık için faydalıdır. Bu konudaki en çok bıçak ve ateş örneği verilir.

Ben bu yazıda teknolojinin faydalarından bahsetmek istiyorum. Fakat başlangıç olarak teknolojinin nasıl bu denli hızlı bir şekilde geliştiği hakkında fikirlerimi anlatmak istiyorum.

1900'lü yılların başlarında üretim parçaları tamamen mekanik sistemlere dayanmaktaydı. Bundan dolayı ürünler çok kaba ve pahalıydı. Elektronik alanında özellikle kondansatörün keşfedilmesi ile elektriğin depolanması mekanik sistemlerden daha iyi de olsa hala yetersizdi. 1950'li yıllarda Bell laboratuvarındaki bilim adamlarının çalışması sonucu keşf edilen yarı iletken maddeler tüm teknolojik sistemlerin gelişimini etkileyen en kritik dönemdir. Yarı iletkenleri bu kadar değerli kılan şeyin ne olduğunu anlamak için bilgisayarın gelişim sürecini incelemek yeterlidir. Yarı iletkensiz ilk bilgisayardan günümüze kadar gelişen yarı iletken teknolojisi sayesinde cebimize kadar giren bilgisayarlar bunun en büyük göstergesidir.

Teknolojinin gelişimini etkileyen en büyük faktörlerden bir diğeri ise sensör teknolojisidir. Mekanik sistemlerden arınıp rezistör, kapasitör ve transistör gibi elektronik sistemlere geçiş ile direnç etkisi, yük depolama ve yarı iletken faktörleri kullanılarak sensör teknolojisi gelişmeye başladı. Sensörlerin çevremizi sarmaya başlaması ile günlük hayattımızda pek çok şey kolaylaşmış oldu.

Şimdi de teknolojinin biz insanlara nasıl bir fayda sağlıyor biraz da ona bakalım.

Mesela ben bu yazıyı yazarken dışarda karla karışık bir yağmur yağıyor ve ben bu durumu 1-2 gün önceden öğrendim ve dışarıdaki tüm işlerimi bu süre içerisinde bitirdim. Şuan gönül rahatlığı ile sıcak bir ortamda oturdum ve blogumu giriyorum.

Ayrıca şuan kullandığım bilgisayar ve internet sayesinde dışarıya çıkmadan pek çok işimi halledebildiğim için de oldukça şanslıyım.

Ayrıca sanayi ve inşaat gibi sektörleri az çok tanıyorsanız gelişen teknoloji ve ürünler sayesinde eskiye nazaran insanların ne kadar az beden gücü kullandıklarını bilirsiniz. Tabiki sağlık sektörünü de unutmamak lazım.

Bu yazıyı teknolojiyi, interneti ve bilgisayarı çok basit sebeplerle zararlı bir şeymiş gibi gösterenlere hitafen yazmış bulunmaktayım.

Sadık Bozkurt 

 
Toplam blog
: 2
: 2030
Kayıt tarihi
: 26.07.12
 
 

Ben Sadık BOZKURT Mekatronik öğretmenliği 3. sınıf öğrencisiyim. ..