Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknolojiye yanlış yapılmaz.:))

Teknolojiye yanlış yapılmaz.:))
 

Neydi öyle yolların hali, eve kendimi attığımda üzerimden bir yük kalkmış gibiydi. Bu memlekette kolay birşey yok muydu? Bunun verdiği gerginlikle notebook' un güç butonuna bastım. Küçük bir beklemenin ardından Windows XP masaüstü gözüktü, ancak sabit diskin ışığı bir türlü sönmüyordu. Bekle, bekle, bekle, sonuç yok. Görev çubuğundan baktığımda da çalışan işlemlerde de bir sıkıntı gözükmüyordu. Acaba CD okuyucu yuvasına taktığım CD' de mi sorun oldu? Ancak CD sürücünün ışığı da yanmıyordu. Çok yavaş iş yapan sisteme kızıp:

"Artık çekemem seni..!"

diyerek bilgisayarı resetlemeye karar verdim. Her zaman dikkat ettiğim, -Sabit diskin ışığı yanarken bilgisayarın gücünü kesmeyiniz..!- kuralını görmezden gelip gücü kestim.

Bilgisayarı yeniden başlatırken kendinden emindim. Ama işler beklediğim gibi olmadı. Windows yüklenmeye başlıyor ancak bir yerden sonra sistem kendini yeniden başlatıyordu. Belli ki Windows' un sistem dosyaları zarar görmüştü. Bu durumda yapılacak tek şey bozulan sistem dosyalarını onarmak veya Windows' u yeniden kurmaktı. Ben ilk seçeneği kullanıp bozulan dosyaları onarmaya karar verdim. Bunun için XP CD' sine okuyucuya takıp sistemi CD okuyucudan başlattım.

Herşey yolunda gidiyordu, seçeneklerden Yeniden Kurma' yı değil Tamir Etme (Repair)' yi seçip devam ettim. Kısa bir aranın ardından işler sarpa sarmaya başladı. Tamir etme işlemi başarısız olmuştu. Bir de diğer seçenekde durum nedir diye bakayım dedim; süpriz..!!, kurulum programı C sürücüsünü formatsız disk olarak görüp formatlamak istiyordu. Buyrun buradan yakın..!!!

Bir düşünelim, C sürücüsünde çok değerli fotoğraflar ve internetten indirdiğim büyük programlar var. Zaten bunları indirerek aylık ADSL kotalarımı doldurmuştum, bunları bir daha indirmek tek kelime ile ölüm olurdu. Peki ne yapacağız. Buldum, en iyisi Windows'u C sürücüsüne değil, D' ye kurayım. Bu şekilde C' deki verilerin üzerine herhangi birşey yazılmaz. Windows kurulumunun ardından veri kurtarma (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=2634) programını kurar, istediğim verileri geri alabilirim.

Bu koşullar altında en iyi çözümü bulmuştum. Windows' u ve ardından ilgili veri kurtarma programını kurup C' de halen silinmeden bekleyen verileri tek tek bulup istediklerimi dışsal bir sabit diske kopyaladım. Operasyonun ilk ayağı olan önemli verilerin kurtarılması işi tamamdı.

İkinci ayağında ise benim kullandığım standart programların kurulumunun yapılması vardı. Zannetmeyin bu programları yeniden tek tek kurdum. Daha evvel gerekli tüm programları kurarak aldığım Ghost yedeği CD' sini sürücüye koyup, geri yükleme (Restore) sürecini başlattım.(http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=2354) Yaklaşık 10GB verinin 1 saat boyunca geri yüklenmesinin ardından sistem tüm programlar kurulu bir şekilde emrime hazırdı.

Burada yazması kolay da tüm bunları yapıp sistemi bozmadan önceki haline getirmek yaklaşık yarım günümü aldı.

"En iyi temizlik hiç kirletmemektir..!" ilkesine benzer bir yaklaşım şekliyle de en iyi çözüm şekli bu tür sistemlere hiç zarar vermemektir. Ama dersimi aldım, artık teknolojiye dönüp:

"Abimsin, sana yanlış olmaz.."

diyorum.:)) Öyle ya onun tekrar gönlünü yapmak yarım günümüzü aldı.:))

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..