Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '07

 
Kategori
Bilgisayar
Okunma Sayısı
1602
 

Teknosanın şikayeti "kapatma yöntemi" de şikayetlik

Teknosanın şikayeti "kapatma yöntemi" de şikayetlik
 

TeknoSA'dan aldığım HP Pavilion dizüstü bilgisayarım beş ayda adeta çöktü. HP servislerinden DV 6000 seri numaralı ürünün üretimden kaldırıldığını ve Avrupa'da "çeşitli yerlerde" yapıldığını yeni öğrendim. Satın alırken bunları bilmiyordum. Teknosa da mı bilmiyordu? Ben, Teknosa'nın müşterisiyim. Parayı kampanyada aracı olan Finansbank'a borçlanarak ödemişim. Ürünümden kullanma yararı elde edemiyorum. Başvurmadığım mercii kalmadı sonunda şikayetvar.com adlı sitede paylaşmak durumunda kaldım.

Sanıyorum arayacaklar ve artık bunca zaman sonra özür de dileyerek bana yeni ve noksansız bir cihaz vermeyi yada olmazsa para iadesinde yardımcı olacaklar... Ne gezer! Teknosa sadece satarken dost. Sorun çözmeye gelince pür yokuş yek oyalamaca! Beni arayan operatörte dedim ki, "şikayetvar com da benimle benzer sorunları yaşayan vatandaşlara verdiğiniz yanıtlarla konunun kapandığını" not düşüyorsunuz. Oysa bazı yurttaşlar konunun kapanmadığını yazmak zorunda kalıyorlar çünkü öyle anlaşılıyor ki sorunları gerçek anlamda çözülmüyor. Lütfen bana da öyle yapmayın. Benim için tek çözüm yolu bu bence "gizli ayıplı" ürünü -hele ki üretimden de kaldıırılmış nedense?- yenisi, bir üst modeli; eksiksiz ve kusursuz olanı ile komple değiştirilmesine veya paramın iadesine yardımcı olmanızdır. Değilse bu görüşme nafiledir"

Bunları dikkate almadılar. Ve benimle yaptıkları telefon görüşmesinin ardından andığım sitedeki şikayet yazımın altına "konu kapanmıştır" notu düştüler. Tıpkı bir çok vatandaşa yaptıkları gibi... Bu etik bir davranış değildir. Tüketiciyi moral çöküntüsüne de uğratabilecek bir manevi mağduriyettir. Böyle bir konun çözümü ancak tüketici tam anlamıyla güven duygusunu tesis ederse ve mağduriyetinin giderilmesinden tatmin olursa mümkündür.

Ben onlara bir makine satsam da ellerinde kalsa ve üstüne de mekanik anlamda yanıt vererek ve onları dinelemeyerek konuyu tek yanlı olarak kapatsam ne yaparlardı? Ne düşünürlerdi? Tüketici memnuniyeti bu mudur? Yasalarla olabildiğince iyi niyetli düzenlemeler yapılmaya çalışılmış. Hukukun bir diğer ve önemli unsuru olan doğal hukuk anlayışınca bir şirket müşterisini olmazlara yönelerek ve açmazlara sürükleyerek gerçekten adil davrandığını söyleyebilir mi?

Öyle denilebilir ki Teknosa'nın şikayet (yasal ve yurttaşlık hakkıdır) kapatma yöntemi de tek yanlıdır. Şikayetliktir adeta!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bülend bey, haklı tepkinizi ortaya koyan ve tüketici haklarının peşinden giden bu mücadeleci tutumunuzun takdirkarıyım. Her türlü iletişim kanalını kullanarak bu tepkisel duyarlılığınızı sürdürmeye lütfen devam edin. Mal ve hizmet satan firma ve kurumların tüketici haklarını umursamak zorunda kalmalarını sağlamak, bu kültürün yayılması ve yaygınlaşmasının ilk adımı olacaktır. Saygı ve selamlarımla

Yeşim E. Narter 
 30.10.2007 13:09
Cevap :
Yeşim Hanım, değerli katkılarınız ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. bu konuda dayanışma içinde olmak isteyen herkesin katkısına ihtiyacımız olacak. saygılarımla. r.b.kirmaci@gmail.com  30.10.2007 16:16
 

Bülent Bey, Haklı mücadelenizden vazgeçmeyin. İnternetten hp nin sitesine girin ve şikayet edin. Sanırım çok daha ciddi bir yaklaşımla karşılaşırsınız. İkinci olarak da tüketici koruma dernekleri varmış. oraya girerseniz oradan da şikayetinizi belirtirseniz sanırım çöülebilir. selamlar esen kalın.

Ezgi Umut 
 26.10.2007 13:39
Cevap :
Çok teşekkür ederim. Yasal bütün yolları deneyeceğim. O arada"yalnız kendi sorunumun da değil benzer mağduriyet yaşayan tüm vatandaşlarımızın da esirgenmesi ve sorunlarının çözümünü dilerim. dayanışmacı tavrınıza içten saygılarım ve selamlarımla. bk  26.10.2007 13:58
 

Ben bir ay önce diz üstü ve fotoğraf mak.aldım. Daha önce aldığım Mp3 çaları da o arada bozulduğu için verdim 2 günde iade ettiler.Demekki bazen aksilik yaratabiliyorlar. Sevgiyle kalın.

ay.şe 
 25.10.2007 22:56
Cevap :
Merhaba. Doğrusu siz şanslı azınlıktansınız bu konuda sanırım. sizin adınıza sevindim. binlerce kişi ise mağdur. dayanışma blogları ve siteler bile oluşturmuşlar. selamlarımla,  25.10.2007 23:15
 

BU DURUM BENİMİÇİN ÇOK ÖNEMLİ TERCİHLERİM ARASINDA TEKNOSA OLMAYACAK ARTIK. UMARIM SORUNU ÇÖZÜMLERLER.. GEÇMİŞ OLSUN

Ysm 
 25.10.2007 18:02
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 374
Toplam yorum
: 193
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 480
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster