Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tel şehriyeli pilav

Tel şehriyeli pilav
 

Herkese iyi haftalar :) Umarım bu hafta göz açıp kapayıncaya kadar çabuk geçer ve hemen cuma gelir... Uzun zamanır pilav yapmıyordum. Bu pazar evde otururken canım yayla çorbası, şehriyeli pilav ve nohut istedi. Ben de yaptım. Gerçekten canım çok istemiş ki normalde 1 tabaktan fazla yemezken bu sefer 2 tabak yedim. Sonra çıkıp 1 saat yürüdüm, yakmış mıyımdır acaba aldığım kaloriyi?

Malzemeler
2 su bardağı pirinç.

1 tahta kaşık tel şehriye.

3 su bardağı sıcak su.

Tuz.

Yapılışı
Pirincimizi yarım saat öncesinden bir kaba koyup üzerine 1 kaşık tuz ve sıcak su döküp (üzerine çıkacak kadar sıcak su ) bekletelim. Daha sonra bir süzgeç yardımıyla iyice yıkayıp süzülmeye bırakalım. Pilav tenceremize tel şehriyemizi koyalım. 1 çorba kaşığından biraz az tereyağını ekleyip tel şehriyeyi kavurmaya başlayalım. Renkleri dönünce pirinçlerimizi ekleyelim. Pirincimizi kavuralım ve üzerine 3 bardak sıcak suyumuzu ekleyelim (benim ölçüm 1'e 1, 5 dur ) tuzunu ekleyelim ve kısık ateşte kapağı kapalı pişirelim.

Afiyet Olsun...
aslı durkut

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..