Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Telefonda rahatsız edilmenizin arkasındaki gerçekler...

Telefonda rahatsız edilmenizin arkasındaki gerçekler...
 

velocityvoip.com


Mesajlarla ve çağrılarla rahatsız edilmeye devam ediliyorsunuz. Değil mi?

Bundan birkaç ay önce telefonuma reklam ağırlıklı gelen çağrılardan rahatsız olduğumu belirten bir blog yazmıştım. Ancak bu çağrılar buzdağının görünen kısmıymış. Bu konuyu araştırdığımda arkasından büyük bir potansiyel çıktığını gördüm.

Customer Management Center, kısaca CMC . Yani Türkçesi Çağrı Merkezleri.

Biz çağrı merkezlerini sadece biz aradığımızda bize yardımcı olan üniteler olarak bilirdik.

Bakın, aslında bunların daha başka ne görevleri varmış?

Televizyonda bu çağrı merkezlerinden birinin yetkilileriyle yapılan bir söyleşiye tanık oldum. Çağrı merkezi geniş bir alan içersine kurulmuş, önlerinde bir bilgisayar ekranı ile kulaklarında bir kulaklık ve mikrofon tertibatı olan birçok gencin çalıştığı bir yer.

Yetkili kişi, çağrı merkezlerinin görevini açıklarken, CMC nin görevlerinin hedef kitleleri saptayarak, müşterilerin ve dağıtım kanallarının segmentasyonunu yaptığını ve her segmente uygun ürün ve kampanların tanıtım ve satışını ekipleriyle birlikte gerçekleştirildiği anlatılıyordu.

CMC ler temelde birden fazla firmaya hizmet vermek amaçlı olarak kullandıkları uygulamaların yaptıkları projelere, kampanyalara göre kolayca özelleştirilebilir olmasını gerektirirmiş.

Aslında gerçek, adamın söylediği şu son cümlede saklıydı.

"Eskiden teknoloji bu kadar ileri değilken, hani kapınızı çalıp, size tencere, tava satmaya gelen kişiler vardı ya, artık onlar kapınıza gelmeyecek, size telefonla ulaşacaklar."

Oldu canım! Ben sanki günde defalarca bu çağrılara katlanmak zorundayım!

Telemarketing de dediğimiz bu sisteminde kişiler internet kullanıcıları, cep telefonu sahipleri ve telefon fihristlerinden bulunarak aranıyorlar. Onların ifadelerine göre "Daha önceden özel bir çalışma ile oluşturulmuş hedef kitle içersindeki kişiler teker teker aranır"mış. Bu aramalar SMS (Bu çok etkili bir yöntem değildir), otomatik ses robotları veya çağrı merkezlerindeki gerçek kişiler tarafından oluyor.

Aslında telemarketing sisteminin ön koşulu izinli olmasıdır. Nitekim bu yüzden ABD’de 1991’den beri bu konuda düzenlemeler yasalaşmıştır ve müşteriler bu anlamda koruma altına alınmıştır. Ancak ülkemizde henüz bu uygulama yoktur.

Telemarketing sistemi kullanılmasının en önemli avantajı doğrudan pazarlamaya göre daha ucuz olmasıdır. Ancak bu kişiler şunu düşünmüyorlar.

Çok sayıda insan telemarketinge karşı hoşnutsuzdur çünkü telefonla kendilerine ulaşılmasını özel hayatlarına müdahale olarak algılarlar. Bu yüzden beni aynı konuda defalarca arayan bir firmayı Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu, Tüketici ile ilişkiler Müdürlüğü'ne şikayet ettim.

BTK'dan aldığım cevap şöyleydi.

"............A.Ş. ye....Başkanlığınız tarafından gönderilen yazınızda bulunan şikayette Erol Işık, yapılan aramalardan dolayı rahatsızlığını ifade etmiştir.

(Firmanın BTK na cevabı ise şöyle olmuş.)

"Tarafımıza ulaşan şikayete istinaden gerekli araştırmalar yapılarak, bir bilgiye ulaşılması halinde Erol Işık ‘a geri arama ile bilgilendirme sağlanacaktır. Meydana gelen rahatsızlıktan dolayı özür dileriz” şeklindedir.

İşletmecinin verdiği bilginin aksini ispatlayabilecek bilgi ve belgelerin bulunması halinde, söz konusu bilgi ve belgelerle birlikte Kurumumuza müracaat ettiğiniz takdirde başvurunuz yeniden değerlendirmeye alınabilecektir.

Bilgilerinizi rica ederiz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu

Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

Son zamanlarda özellikle internet servis sağlayıcıları, mevcut servis sağlayıcı firmayla taahhüdünüz sona erdiyse internet portalından sizi bularak defalarca kendi firmalarıyla çalışmanız konusunda arıyorlar.

BDK kurumu ise GSM şirketleriyle bir sorun yaşadığınızda sorununuzu önce ilgili GSM şirketine iletmenizi , eğer sorununuz halledilmezse kendilerinize başvurmanızı istiyorlar. O firmalara müracaat etmeden direk kendilerine yapılan başvuruları işleme almıyorlar.

Ama bu konuda yetkililer tarafından gerekli önlemler alınmazsa daha çok telefonla rahatsız edileceğiz demektir.

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..