Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '14

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Telefonla balayı turu almak, içinde ne olduğunu bilmediğiniz kokteyli kafanıza dikmek gibidir.

Telefonla balayı turu almak, içinde ne olduğunu bilmediğiniz kokteyli kafanıza dikmek gibidir.
 

Önsöz: Telefonla balayı turu almak, içinde ne olduğunu bilmediğiniz kokteyli kafanıza dikmek gibidir. (Cem Polatoğlu)

BALAYI TURLARI KiŞiYE ÖZELDiR      

Doğanın olmazsa-olmazı; "Ateş - Su - Toprak" turizmcinin "Deniz - Kum - Güneş"

*Yabancılar ise buna 3S derler. Yani "Sea-Sand-Sun"

Benim işim de bu;  Egzotik Adalar, Muhteşem Sahiller, Yurtdışında Evlilik, Balayı Turları v.s.

Kıbrıs'tan Hammamet'e, Agadir'den Cagliari'ye, Bora Bora'dan St.Maarten'e, Miami, Key West, Haiti, Cancun, Caracas, Rio, Lima, Durban, Dunedin, Capo Verde, Zanzibar, Dakar, Goa, Mauritius, Seyşeller, Madagaskar, Maldivler, Phuket, PhiPhi, Krabi, Koh Samui, Cebu, Sharm El Sheikh, Dubai, Perth... 

Akdeniz, Karadeniz, Kızıldeniz, Arap Denizi, Hint Okyanusu, Andaman Denizi, Kuzey, Güney Atlantik ve Pasifik...

Bu Adaların, Kıtaların, Denizlerin hemen hepsinde kaldım, gezdim, gördüm, yedim, içtim, eğlendim, yüzdüm. Kısacası bölgelerin uzmanı oldum. Şimdi balayı turu veya bu bölgelerde tatil yapmak isteyenlere danışmanlık yapıyorum.

Gördüm ki, öyle kolay değilmiş deniz-kum-güneş ve balayı turu satmak. Çünkü bu tatil yıllarca anlatılacak, unutulmayacak güzel hatıralar taşımalı.Hele hayatta bir kez yapılan, telafisi olmayan balayı turu satacaksanız...

Örneğin; Aranızda vakit dar ve ekonomik olsun diye Avrupa'da Balayı geçirmek isteyenler çıkabilir. Ancak eşiniz bir arkadaş toplantısında "Balayı'nda Paris'deydik" diye böbürlenirken bir diğer arkadaşının devreye girip "Ah şekerim biz de geçen hafta sonu Paaaris'deydik" demesi balayınızı değersiz kılabilir. Halbuki fiyat ve zaman alternatif çok.

Örneğin; 5 senedir birlikte yaşayan genç bir Türk çifti bir hafta Maldivler'e balayına yollayın, kavga edip dönmezlerse ben bu işi bırakırım. Çünkü Maldivlerde her ada bir otel-her otel bir ada'dır. Ve adada yeme, içme, yatma ve denizden başka hiç bir etkinlik, animasyon, alışveriş imkanı yoktur. Tatilci haricinde insan yüzü göremezsiniz. Tek yapılabilen; "3Y" yani "yüzmek - yemek - yatmak"... Yani Claudia Schiffer'la evlensennereye kadar? Kısaca, gazete okumak ve internet harici kendi kendine vakit geçirme alışkanlığı olmayan "aktiv" bir Türk çifti bir haftalığına Maldivlere yollarsanız "bu onların birlikte son seyahatleri olabilir". Adaya birlikte gidip ayrı uçaklarla dönen çiftlere şahidim.

Ya kıskanç bir çifti "egzotik" diye Pattaya'ya yollarsanız adamın başına ne iş gelir? Söyleyelim; Adam kel döner kel. Çünkü Pattaya'da bir erkeğe 40 kadın düşer. Ve Pattaya'da kadınlar erkeklere adeta saldırırlar. Bu durumda gelin hanım haklı olarak damadın saçını başını yolar. 

Peki, mutaassıp çifti Mykonos'a yollarsanız? Dünya'da en çok Gay çiftin balayı yaptığı ada'da mutaassıp bir çiftin huzur bulması zordur.

Yine, adı çok bilinmiş diyerek balayı çiftini Mayorka veya İbiza'ya yollarsanız, müşterileriniz adaların Almanya ve Hollanda işçileri tarafından kuşatıldığını, adanın, onların eğlence zevkine göre dizayn edildiğini görünce pişman olabilirler. 

Mesleki sırlarımızı daha fazla açıklamak istemem. Ancak çiftleri, kişiliklerini, eğitim durumlarını, yetişme tarzlarını tanımadan, telefon, mail yolu veya online balayı turu satmak, içinde ne olduğunu bilmediğiniz kokteyli kafanıza dikmek gibidir.

Siz adalar hakkında araştırma yapın, kitaplar devirin ancak yine de bir bilene danışın...

Şimdiden Mutluluklar…  

Sevgilerimle
"balayı danışmanınız"
 
Toplam blog
: 305
: 4038
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Kayseri doğumlu, 1977'den beri Sektörde (Otel, Çarşı, Yurtdışı Acente, Profesyonel Turist Rehberi..