Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Telefonu kullanma adabı..!

Telefonu kullanma adabı..!
 

Teknolojinin insan hayatına yıllar önce soktuğu en önemli cihazlardan biri de şüphesiz iletişimimizin vazgeçilmez araçlarından olan telefondur. Kilometrelerce mesafiyi saniyeler içinde kulağımızın dibine getiren bu cihazlar hayatımızın artık olmazsa olmazları arasındalar. Peki bu cihazları doğru bir şekilde kullanmanın bir adabı var mıdır? Birçok şeyin bir kuralı olduğuna göre muhakkak bunun da vardır. Neden mi?

1- Bir insan topluluğu için de korkunç bir ses kaydıyla çalan cep telefonları, çığlık sesi, bağırma gibi.

2-Bir iş yerinde en az 15 defa ısrarla çalan telefonlar. Bu kişinin etrafında oturan kişilerin bundan rahatsız olacağını düşünmeden yapılan bu eylemin konsantrasyonlarını bozduğu onca insan. Oysa bu işin standartı 4-5 defa çaldırma, olmadı belirli bir süre sonra yeniden arama.

3-Telefonu açan kişinin kendini tanıtmadan:

*Kiminle görüşüyorum..! diyerek karşı taraftan cevap beklemesi ve hatta karşı tarafı buna zorlaması.

4-Telefonda yüz yüze konuşulması gereken konuların çözülmeye çalışılması, saatlerce süren ve sonuçta herhangi bir nihayi kararın çıkmadığı sonsuz görüşmeler.

5-Konuşmuş olmak için konuşmak, anlamsız diyaloglara girmek:

*Daha daha nasılsınız, orada havalar nasıl, ne yediniz?

gibi garip garip sorular sormak.

6-Yanlış bir arama yapmış bile olsa karşı taraftan özür dilemeden bu kişinin süratına telefon kapamak.

Yaklaşık yarım saat önce ev telefonumuz çaldı. Sizi karşıdaki bayanla aramızda geçen konuşmaya davet ediyorum:

-Efendim..!

*Kiminle görüşüyorum, orası kimin evi?

-Hanımefendi(?) siz kimi aradınız?

*Kimin evi orası, ben bir akraba mı aradım.

-Tamam hanımefendi anladım, akrabanızın ismini söylerseniz size yardımcı olabilirim.

*Neden orası kimin evi diye söylemiyorsun?

-Pek siz ne..

Cümlemi bitiremeden telefon süratıma kapandı. Gördüğünüz gibi cihaz çok faydalı ancak eğer her iki ucunda da doğru insanlar(?) olması şartıyla. Oysa arayan kişi oydu, önce onun kendisini tanıtması ve ardından kiminle görüşmek istediğini söylemesi gerekliydi. Bu görüşme çok farklı da olabilirdi:

-Efendim..!

*Ben ....., akrabam ..... ' la görüşmek istiyorum..!

-Hanımefendi üzgünüm burada öyle birisi yok..!

-Öyle mi kusura bakmayın yanlış aradım anlaşılan, iyi akşamlar..!

*İyi akşamlar..!

Doğru görüşme biçimi ve arzulanan sonuca daha çabuk ulaşma. Değişik milletlerden çok farklı kişiler tanıdım. Telefon kullanma alışkanlığı ve adabında bizden daha fakir kimse görmedim. Görüşmeleri son derece kısa ve verimli. Ne bir eksik ne bir fazla. Telefonu böyle kullandığımızdan olsa gerek cep telefonu operatörlerimiz paraya para demiyor. Bu en çok onların işine yarıyor. Öyle ya çok kısa sürelerde Avrupa' nın sayılı operatörleri aralarına girmelerinin açıklaması sadece bu şirketlerin hizmetleri değil...!!!

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..