Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '07

 
Kategori
Futbol
 

Televizyonda maç işkencesi!

Televizyonda maç işkencesi!
 

Maçı hem seyircinin sesi, hem anlatanın sesi hem de yorumcusunun anlatımıyla ve ekranın her tarafı maç görüntüsüyle dolu şekilde izlemeyi beklemek her maç seyircisinin hakkıdır.

Şu anda ATV’de Bosna Hersek-Türkiye milli maçı canlı olarak yayınlanıyor ama çok ciddi bir sorun var. Maç görüntüsüyle maç spikerinin sesi senkronize değil. Bu senkron tutmaması maçı izlemeyi bir işkence haline getiriyor. Spiker “gol” diye bağırıyor biz seyirciler golü sonra görüyoruz.

Uydudaki transferler nedeniyle yayınlarda birkaç saniyelik gecikmeler hep olur. Ses başka kanallardan geldiği için daha çabuk geliyor. Senkron tutturmak için teknik olanaklar yayıncıların elinde mutlaka vardır ama bunu neden kullanmazlar anlamam.

Bir umut, Televizyonun sesinin kapatıp TRT Radyo 1’den dinlemeyi denedim, baktım o ses de erken geliyor. Sonuçta işe yaramadı. Eskiden Star’da yayınlanan maçlarda Ümit Aktan maç anlatmayıp ya Uzanların isteğine göre TRT’ye ve federasyona eleştiriler yapardı, ya da maç dışında herşeyi anlatırdı. O zamanlar maçlarda televizyonun sesini kapatır sesi TRT radyosundan dinlerdim.

Ben bunları yazarken senkron hatasının kısmen düzeldiğini farkettim. Olan maçın ilk yarım saatine oldu.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..