Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Televizyonumda kanal sıralaması

Televizyonumda kanal sıralaması
 

Televizyonumda kanalların yerleri bir süreç sonunda yerleşti:

1- TRT1
2- TRT2
3- TRT3
4- TRT4
5- TRT INT
6- Kanal D
7- CNN Türk
8- ATV
9- Show
10- NTV
11- Kanal Türk
12- Star
13- CNN
14- Eurosport
15- CNBC-E
16- National Geographic
17- Discovery Channel
18- BBC Prime
19- BBC World
20- Cine5
21- Kanal 1
22- TV5 (Fransa)
23- RTL
24- Habertürk
25- Fox
26- Teknoloji TV
27- TV8
28- SKY Türk
29- Kral

Daha sonra müzik kanalları, en sonunda da zaping sırasında karşıma çıkmasını istemediğim kanallar vardır. Kabloda yaklaşık 50 kanal bulunuyor.

Kanalların bu sıralamasında bir tarihsel süreç vardır. Ülkemizde özel kanallar başlamadan önce TRT 5 kanaldan yayın yapıyordu. Onları 1’de 5’e kadar sıralamıştım. Star1 yayına başlayınca 6 numaraya bu kanalı ayarladım. Diğer kanalların da yayına başlamasıyla, benim sıralamam şöyle olmuştu:

6- Star (Star1, Interstar)
7- HBB
8- ATV
9- Show
10-Kanal D
15-Kral

Star bir süre sonra herkese saldıran bir yayın politikası izlemeye başlayınca 12. sıraya attım ve hep orada kaldı. Yerine o zamanlar en çok seyrettiğim Kanal D’yi ayarladım. HBB kapanınca yerine CNN Türk’ü taşıdım. NTV çok seyrediyorum diye 10 numaraya aldım.

Çizgi filmlerde bile kendi görüşlerini yansıtmaya çalışan bazı kanalları en yüksek numaralara atarak, çok özel zamanlar dışında izlememeye çalışıyorum. Öyle olsa da ilgimiz çeken bir film için oraya gidebiliyorum.

TGRT, Fox olunca 40’lı sayılardan 25’e taşıdım ama daha ileriye gelemedi, çünkü rengi değişse de eski kanalın havası hala sürüyor.

ATV için ne yapacağım, onu zaman gösterecek, yayın politikasına göre sırasına karar vereceğim.

Televizyonumu değiştirdiğim zamanlarda aynı sıraya göre ayarlayarak alışkanlıklarımı sürdürdüm.

Uydu kanallarını ayarlarken aynı logonun Türkiye ve Avrupa kanallarını ardarda sıralarım. Böylelikle kimi programları daha az reklamla izleme şansı yakalayabiliyorum.

Televizyonumdaki kanal sıralamasının tarihsel sürecini anlatmaya çalıştım. Sizin de kanal sıranızın bir öyküsü var mı?

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..