Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '14

 
Kategori
Siyaset
 

Telif hakkı kimin

Telif hakkı kimin
 

Şafak Pavey telif hakkı


Akşam saatlerinde www.youtube.com video paylaşım sitesine girip hesabımı açtığımda bir baktım yüklediğim birçok videoya Telif hakkı uyarısı gelmiş.

Ben Youtube’de çoğunlukla engellilikle ilgili resimler görüntüler yazılar yayımlarım. Bu türden yayımlarıma da müzik koyarım, kendim müzik yapamadığım içinde bunu yorumcular tarafından hazırlanmış müzikler kullanarak yaparım. Bu yaptığım telif hakkı bakımından yasal değil, haklı olarak ta bu yayımlarımı durdurmamı veya yayımlarda kullandığım müzikleri bir tuşa basarak yok etmemi istiyorlar.

Bir kaçı harici yayımlardaki müzikleri kaldırdım, birçok yayımım artık sessiz kaldı.

Bu yayımlarımdan bir tanesinde benden istenen, ya videoyu silmem ya da sessiz yayım yapmam. Bu yayımım Türkiye Büyük Millet Meclisinden bir video, benimle aynı yaşta olan engelli vekil Şafak Pavey’in meclis kürsüsünden bir konuşması, bu konuşmasında sert bir sesle Akp’yi engellilerin hakları konusunda eleştiriyor. Bu yayımı iki yıl önce Youtube’ye yüklemişim ve yaklaşık 20 bin kez izlenmiş.

Bu yayımımı Youtube’den silmemi isteyen sesin sahibi Şafak Pavey değil, bu videoyu siteden kaldırmamı isteyen Trt.

Burada telif hakkı kime ait? Trt’ye mi? Engellilerle ilgili bir konuda meclis kürsüsünden konuşma yapan engelli vekile mi? Yoksa. Bana mı?

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..