Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '08

 
Kategori
Eğitim
 

Temel eğitim, Almanya ve Türkiye

Çocuğun doygun ve barışık bir yaşam sürmesi, kişisel kapasiteleri ve yetenekleri doğrultusunda eğitilmesine, yönlendirilmesine bağlıdır. Bunun da başlangıcı temel eğitimdir. 

Eğitimin temeli; beslenme ve dışkı yöntemi, okuma, yazma, temel matematik ve iletişimdir, 3 yıllık bir dönemi kapsamalıdır. Bu aşamadan sonra yapılması gereken, bireyin kapasitelerinin, yeteneklerinin ortaya çıkmasını, bunların doğrultusunda gelişmesini, ilgi duymadığı konulardan uzaklaşmasını sağlamaktır. Aile ortamında veya eğitim kurumundaki dayatmaların çocuğun negatif etkilenmesinden, yetilerinin körelmesinden başka bir şeye yaramayacaktır. 

Artık insanın; IQ sunun dışında EQ sunun ve müzik, resim, spor, yönetme, tiyatro gibi tamamen 7 farklı yeteneğinin bulunduğu, her insanın bunlardan bir kısmına sahip olduğu bilinmektedir. Başarılı-barışık olmanın temeli, bireyin sahip olduğu zeka ve yetenek kapasitelerinin doğru belirlenerek, eğitiminin ve geleceğinin bu doğrultuda programlanmasına bağlıdır. Bu şartlarda aile ortamı ve temel eğitim insan yaşamının temelini oluşturmaktadır. Yanlış atılan kişilik temelini, bireyin kendisinin fark ederek düzenlemeye kalkması, yeniden doğmayı gerektirecek kadar zordur. Çocuğun yaşamında temel belirlemeleri ebeveynler yapmaktadır. Birey kendi yaşamında ancak düzenlemeler yapabilir. Temel ne kadar doğru atılmışsa, düzenlemeler de o kadar olumlu sonuç verir. 

Temel eğitimde (okuma, yazma, matematiğin dışında) dersten kalma veya sınıfta kalma gibi bir kriter çocuğun körelmesinden başka bir işe yaramayacaktır. Temel eğitimde, çocuk başarılı olduğu konularda ilerleme, başarısız olduğu konulardan uzaklaşma sürecini yaşamalıdır. 

Örneğin iyi bir matematikçinin resim yapmaya veya notaları öğrenmeye, iyi bir müzisyenin resim yapmaya, iyi bir edebiyatçının bunların hiçbirini bilmeye ihtiyacı yoktur. Bu nedenle temel eğitim insanın becerilerini ortaya çıkarma ve bunları geliştirmeye, beceriksizliklerinden de uzaklaşmasını sağlayacak başka hiç bir zorlama içermemelidir. 

Kapasiteleri ve yetenekleri doğrultusunda tercihler yaparak yaşayanlar doygun bir yaşam sürecektir. Temel eğitim; bireyin kapasiteleri yetenekleri ve bunlarla yetinmesi gerektiği konusunda bilinçlendirmeyi de kapsamalıdır. Bireyin sahip olamadığı kapasiteye ve yeteneklere isyan etmesinin hiçbir yararı olmayacağının öğretilmesi doygun bir yaşam için çok önemlidir. 

Ailenin ekonomik yapısı, çocuğa niye sahip olunduğu, geleceğine ilişkin ne düşünüldüğü, eğitim alacağı kurumları nasıl seçtikleri, çocuğun tüm yaşamının temelini oluşturmaktadır. Bir insanın yaşam analizi ebeveynlerinin yapısal analizinden başlamaktadır. 

Yukarıdaki 14.12.2007 tarihli TEMEL EĞİTİM başlığıyla yazdığım blogumda temel eğetimin 3 yıl da okuma, yazma ve temel matamatikten oluşması gerektiğini, sonrasında herbir çocuğun zaman kaybetmeden kendi doğasına uygun meslek edinme veya eğitim programına geçmesi gerektiğini irdelemiştim.

Geçen gün Almanya'da temel eğitimin 4 yıl olduğunu sonrasında herbir çocuğun kapasitesine göre; basit eğitim, meslek edinme veya üniversiteye altyapı oluşturacak programlardan birine devem ettirildiğini öğrendiğimde hem öngörümün uygualnabilir olduğunu, hem de Alman'ların gelişmiliğinin temelini ve çocukları yarış atı gibi koşturan Türk eğitim sisteminin ne kadar geri olduğunu öğrendim ve kahrodum.

Yanlışın neresinden dönülse kardır diye düşünerek bizim Milli Eğitim programımızın yeniden gözden geçirilerek çocukların heba edilmemesini öneriyorum haykırıyorum... DUYAN OLURSA ne mutlu bana ama nerde...

KADRİ KANPAK 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..