Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Temel eğitimdeki değişiklik 4+4+4 ne getirir ne götürür,

Temel eğitimdeki değişiklik 4+4+4 ne getirir ne götürür,
 

    İlköğretim temel eğitim ve en önemli eğitim kesimidir.Dört yıl eğitim gören çocuk meslek seçimi yapabilecek derecede kendisini tanımamaktadır.Ancak ,kendi yönelimlerini,başarılarını başarabilir.

 Temel eğitimde 12 süreye çıkarılması TBMM 'de Başbakana sunuldu.Temel eğitimin 4+4+4 şeklinde bölümlere ayrılması ve temel eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması gerçekleşecek.Temel eğitimde  açıköğretim sistemindede uygulama gerçekleşmesine izin veriyor. 

  Temel eğitimdeki değişiklik ile yeni düzenlemede zorunlu eğitim 4+4+4 kesintili hale getirilicektir.Bu sistem getirilirse her dört yıl için farklı amaç yapılacak ve ilk dört yıllık eğimden sonra eğitimde yönlendirmeler yapılacaktır.Beklentiler bu amaçların siyasi amaçlı değil,pedogojik içerikli olmalıdır.

  Bu sistem ile ilk 4 yıl hariç öğrenci açık öğretim sistemi ile okula gidebilecektir.Eğitim mecburi olarak 12 yıla çıkarılacaktır.

   Gelişmiş ülkelerin çoğunda eğitim 6-14 yaş arası eğitim kademeli yapılmaktadır ve kesintili yapılmaktadır. Gelişmiş ülkelerde bu süreç düzenli devam ettiği için meslek ve teknik eğitimdede artış gözlenmektedir.Gelişmiş ülkelerde meslek ve teknik eğitim %60 larda,Türkiye'de ise %44 'lerde olduğu görülmektedir.

   Ortaöğretimde katsayı uygulamasındada değişikliğe bununla birlikte gidileceği açıklandı.Ortaöğretimi bitiren öğrenci notunun %12'sini başarı puanına dönüştürecek ve merkezi sınav başarısına ilave edilecektir. 

     Mesleki ve teknik okuldan mezun olan öğrenci ,bitirdiği program niteliğinde buna yakın önlisans  programına sınavsız yerleşmesi için ek puan verilecektir.Önlisans mezunlarına programlarının devamı niteliğinde lisans programına belirlenmiş kontenjanın %10 geçmeyecek şekilde imkan tanınacaktır.

   Yani temel eğitimde 4+4+4 sistemi ile sadece temel eğitim değişmeyecektir.Eğitimin tüm alt yapısı ve buna uygun üst yapı gerçekleşecektir.Öğrenci kendi mesleğini geliştirme,seçebilme ve tercih yapabilme hakkına erken yaşta sahip olacaktır.

   Bu sistem kabul edilirse okul öncesi eğitim zorunlu olmaktan çıkacak ve ilköğretimde 60 bin öğretmen fazla olacak ,ortaöğretimde öğretmen ihtiyacı artacaktır.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..