Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
1010
 

Temel hak ve özgürlükler

Temel hak ve özgürlükler
 

Bu saygısızlığı engelleyecek birileri var mı?

Son günlerde arka arkaya mahalle, apartman aralarında Düğünler, Kına Geceleri olmaktadır. İnanın abartmıyorum. Her gün "Elektro sazın ve ne güdüğü belirsiz, kaba sanatçı, cık seslerini dinleme mahkûmu olduk."

Çok saygısızca bir uygulama. Şimdi, iyice alışmışlar artık. İri iki kamyon apartmanın önündeki yolu (tercihan TIR) iki taraftan kesiyorlar. Ortada bulunan kısma, plastik sandalyeler yerleştiriyorlar. Sesi sonuna kadar açıyorlar. Ve saat 23:00 ‘a kadar gürültü.

Bununla kalsa çok iyi. Dua edebilirsiniz ölmediğiniz için. Önce “Havai Fişekler”, daha sonra, ilerleyen saatlerde “Tabanca” seansı. İnanın her gün böyle. Saat 23:00’ a kadar tabanca, havai fişek sesleri. Birde düğün ya da kına gecesi hemen yakınınızdaki binanın önündeyse, mutlaka abdest alıp, iki rekatta namaz kılıp kendinizi uygun bir sipere yerleştirmelisiniz.

Bu tür eğlencelerde, büyüklerini örnek alan çocuklar, gündüz her saatte sokağa çıkarak ellerindeki türlü patlayıcıları sokak aralarında kullanıyorlar. Ailesinin umurunda bile değil. Bu patlayıcıları, çocuklara satan esnafında umurunda değil.

Hukuk uygulayıcılarının hiç umurunda değil.

Geçen günde acele eve gitmem gerekiyor. Yolum (Ankara) AOÇ den geçmek zorunda. Asker uğurlama konvoyu. Konvoy araçlarının hepsi, acil durumlarda yardım istemek için kullanılan “Dörtler” dediğimiz lambaları yakmışlar. Saatte yer yer 10 km hızla ilerliyoruz. En öndeki oto sağ tarafı tutmuş, arkasındaki oto sol tarafı. Sollamak mümkün değil. Kimseden ses çıkmıyor. Klaksiyon çalarak yol istemek, kimsenin haddi değil.

Üstelik, “Türk bayrakları asılmış kanunsuzluğun üzerine”

Peşinde oluşan diğer konvoy yani bizler, baya bir vakit kaybettik. Hatta “iyi ki yolu kesmemişler” diye içimizden geçirdik. Allah korusun. Ya arabalarla yolu kesip oynamaya kalksalar…

Yolar zaten hukuk uygulayıcılarıyla dolu. Onlarda, sadece arabada sevişen çiftlerle, arabada bira içenleri engellemeye çalışıyorlar. Veya bürokratların rahat etmesi için, onların oturduğu alanlarda park etme yasağını uyguluyorlar.

Olmadı, hemen yol kenarına bir iki “Külah” koyarak rasgele oto çevirip ya tepeden tırnağa arıyorlar yada alkollü olup olmadığını anlamak için üfletme peşindeler…

Hukuku uyguladı diye görev yerleri değiştirilen, açığa alınanlarda var ülkemizde. Polis ne yapsın? Savcı, Hakim ne yapsın? Hem de bu maaşla.

“Hukukun olmadığı yerde, gücü yeten yetene” diye de bir kalıplanma hiç yanlış olmaz herhalde. En azından büyüdüğümüz zaman bir “Paradigma” mız olur.

Umarım iktidar kavgaları bir an önce son bulurda, halkın yaşamını değiştirecek olan hukukla, üretim üzerine yazılar yazar, tartışırız…

Foto: Blanco y Negro

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hele cuma günü başlayıp da pazar gecesine kadar süren şafşatalı düğünlerden bıktık..Bu da yetmezmiş gibi silah sesleri ve dediğiniz gibi havai fişekler..Geçen karakolu aradım.Sanırım saat 11'İ geçiyordu.Şikayet ettim .Bana ne dese beğenirsiniz.''Sizin çocuğunuz evlense yapmazmısınız.Yazık ne yapsın.''Dedim ki kanun çıkmadı mı memur bey.Bu ne adımını attığın her yer düğün..Yok memur bey beni dinlemiyor ki..En sonunda dedim ki kiminle görüştüm.O zaman bana bir ekip arabası göndereceğini söyledi .Tabii benim de ismimi aldıktan sonra:))Sesimiz çıkmıyor bizim .Biz kanunlarla değil yazıkkk... larla iş görüyoruz.kesinlikle bu aralar sinir olduğumbu konuda bam telime basmışsınız.Teşekkürler.Güzel bir yazı olmuş ,ellerinize sağlık.....

 
 06.09.2007 0:59
Cevap :
Hukuk uygulayacıları görevlerini yapamaz hale gelince böyle saçma sapan nedenlerle kendi eksikliklerini örtme eğilimine girmektedirler, ne yazıkki. Katkınız için teşekkür ederim.  06.09.2007 22:56
 

ben antalyada oturuyorum yaz gelmesin diye dua ediyorum resmen.mahalle düğünllerinde patlama oluyor.hergün bir sokakta düğün var.kaç defa polise şikayet ettik.gece yarısına kadar izinleri var bişey yapamayız diyorlar.sanki izni veren onlar değilmiş gibi.3 yaşındaki oğlumun piskolojisi bozuldu silah seslerinden.bu yaşananların hukukla falan çözülebileceği inancımı kaybettim ben.

özlem tanriverdi 
 05.09.2007 3:36
 

O yüzden ben farklı bir yorum yapmak istiyorum;1- Resim çok ilginç geldi yine. İlk yazınızı okuduğum resim de ilginç gelmişti. 2- "Külah"; okuyunca güldüm emin olun; trafikteki o işaretlere külah demeyi hiç düşünmemiştim.:))) Gidip kendime bir külah dondurma alacağım, siz de ister misiniz? Selamlar, İzmir'den, en derin mavilerle...

derinmavi.. 
 02.09.2007 17:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 143
Toplam yorum
: 564
Toplam mesaj
: 168
Ort. okunma sayısı
: 886
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster