Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '21

 
Kategori
Güncel
 

TEMELLE İDRİSİN FADİME AŞKI -2

...

Temel’in İdris’e uyguladığı şiddet bardağı taşıran son damla oldu. Fadime olayı duyunca küplere bindi. Doğru Temellere giderek durumu Asiye hanıma anlattı.

“Asiye teyze lütfen bu Temel’e bir çeki düzen ver. Onunla konuş benim yüzümden elin garibanına zulüm etmesin. Sonunda gideceğim İdris’e seni seviyorum diyeceğim. O zaman temel ne yapacak bakalım. Kimse kimsenin duygularına gem vuramaz. Ben o Temel’e elli kere söyledim. Benim gönlüme girmek için hoşgörülü, şevkatli, merhametli, adaletli olman yeter. Birinin beni sevip sevmediği benim için önemli değil. Benim kimin için ne hissettiğim, ne düşündüğüm  önemli dedim. Ama anlamadı. Lütfen sizde anlatın, Temel’e hakim olun.

 

Asiye hanım Fadimenin ellerini avucunun içine alarak sımsıkı tuttu, kedine çekti onu şevkatle kucakladı, yanaklarından öptü  ve gözlerini kocaman açarak Fadime’ye;

“Bak benim güzel kızım, canım Fadimem, siz daha küçüksünüz. Bak bu sene orta okul bitecek seneye liseye gideceksiniz. Sonra Allah’ın izniyle üniversiteye gidip birer meslek sahibi olacaksınız. Şimdiden bu yaşta neymiş aşk meşk. Ben Temelle görüştüm, konuştum bunları anlattım. Bak oğlum dedim. Biz Emine teyzenle bir birimize bir söz verdik. Fakat bu söz bir tapu değil. Biz sizin gönlünüzü tapulamadık. Siz kimi severseniz biz karışmayız. Her şeyi zaman gösterecek. Sen Temel’le  İdris’in arasına girme onlar ne yaparsa yapsın sen farkında olmamış gibi davran. İkisi de bakacaklar ki yaptıkları ettikleri umurunda değil pes edecekler. Yollarına gidecekler.

Fadime Asiye teyzesine hak vermişti. Artık ne Temelle ne de İdrisle muhatap olmayacaktı.

Fakat Fadime ne kadar muhatap olmayacağım dese de hep kendini olayın içinde buldu.

Bir akşam temel kemence çalan bir arkadaşını yanına alarak Fadimenin evinin önüne gelir, arkadaşı kemence çalar Temel şarkı söyler, Ara sıra öğrendiği birkaç şiiri okur. Karadeniz de bir kadına serenat yapacaksan sazı da kemençeyi de hem kendin çalacaksın hem de kendin söyleyeceksin. Temel’in yaptığı geleneklere aykırı ve de isyandı. Nitekim Fadime Temele haber gönderir.

“Söyleyin o Temel’e b…k yemesun önce kemence çalmayu öğrensin. El atıyla gelin alınmaya gidilmez.

Gitsin İdris’ten ders alsın.

Bu laf Temele çok kor. Eve gider anasına şikayette bulunur.

“Anacuğum sen bana aldığın o kemençeyi İdris’e vermeseydin. O kemence çalmayı öğrenemeyecekti. Benim başıma da bela olmayacaktı. Ben bu İdris den bıktım usandım. Her taşın altından o çıkıyor. San ki kemence çalmak bir marifetmiş gibi böbürlenip duruyor.”

Asiye hanım Temel’i şevkatle kucaklayıp yanağına kocaman bir öpücük kondurdu.

“Canım oğlum, ben o kemençeyi sana alırken büyük hayallerim vardı. Oğlum kemence çalıp şarkı söylesin, duygularını şarkılara,  horonlara döksün dedim. Fakat sen bir kere olsun eline alıp uğraşmadın. Ne yapaydım duvara asıp süs olarak mı kalsındı. Bir işe yarasın dedim İdris’e verdim. Allah için oda hakkını verdi. Hadi ben kemence verdim benim yüzümden öğrendi. Peki saz çalmayı damı benim yüzümden öğrendi. Sen bu İdris’i daha öncede kıskandın gittin babana söyledin bir kemence daha aldınız. Bak odanda köşede duruyor. İpleri kopmuş gariban harabe bir şekilde birinin onu tıngırtmasını bekliyor. İdris’i kıskanacağına git biraz azim göster kemence çalmayı öğren.

Orta Okulun bittiği yaz Fadime nin babası vefat etti. Fadime kahroldu, eve kapandı. Onu evden kimse çıkaramadı. Ne annesi Emine hanımın nede Asiye hanımın çabası fayda etmedi. Liseye kayıt yaptırıldı ama Fadime o sene evden çıkıp okula gitmedi. Temel İlçedeki bir düz liseye, İdris se Meslek lisesine kaydoldu.

Fadime’nin okula gitmediğini öğrenen İdris okulu bırakıp köye döndü. Fadime’nin yanında olmayı kendince uygun buldu. Duygulu şiirler, hisli besteler yaptı. Hele bir de mektup yazdı ki deme gitsin.

Temel durur mu Annesi ve babasının ısrarlarına rağmen oda köye döndü. Her gün evlerinin penceresinden Fadime’nin evlerine baktı. Fadime kapıya çıkacak diye dört gözle bekledi.

İdris bin bir özenle yazdığı, her tarafını çiçeklerle donattığı  mektubunu postaya attı. Bir hafta sonra mektup Fadime’ye ulaştı.

***

Gerisu yarun…

 

 

 
Toplam blog
: 39
: 366
Kayıt tarihi
: 27.11.14
 
 

1966 yılında Giresunda doğdu, Bulancak Ticaret Meslek lisesinde okudu ve Anadolu Universitesi İşlem..