Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Temiz eller mi tertip mi?

Temiz eller mi tertip mi?
 

*Nasrettin Hoca cenaze alayının başında ve tabutun yanında yürümekteymiş. Birden tabutun kapağı aralanmış, defnedilecek kişi başını kaldırıp, Hoca'ya yalvarmaya başlamış,

- Hoca ben ölmedim, bir baygınlık geçirdim... Ama beni öldüm sandılar, yıkadılar, duamı ettiler, namazımı kıldılar, şimdi beni diri diri gömecekler. Durdur şu cemaati, beni kurtar!


Nasrettin Hoca şöyle bir etrafa bakmış. Sonra tabuttan başını kaldırıp, kendisine yalvaran adama dönmüş,

- Kardeşim, bu kadar kalabalık cemaate benim laf anlatmam mümkün değil, sana Allah rahmet eylesin, demiş.

…Ergenekon soruşturması kapsamında göz altına alınıp serbest bırakılan eski asker, akademisyen ve yazar Erol Mütercimler gözaltı sürecini anlatırken canlı yayında adeta travma geçirmiş gibiydi. Kendisine yöneltilen “terör örgütüne üye olmak” suçlamasını duyunca yıkıldığını belirterek “karşılarında bir İBDA- C’li, PKK’lı bir teröristtim” içim acıdı diye ifade ediyor.

Siyasal kamplaşmanın tarafları böyle dönemlerde demokraside, hukukta, akılcı çözüm önerilerinde uzlaşamazlar. Kimse "Bunalımdan nasıl çıkabiliriz" sorusuna cevap aramaz. Herkes kendince bir "Suçlu" arar. Görevi suçu ve suçluyu açığa çıkarmak olanlar bile her türlü samimiyetlerine karşılık çeşitli suçlamalarla karşılaşırlar.

…Erol Mütercimler devam ediyor: Karşılarında bir hamamböceğisiniz. ”insan orada kendini çırılçıplak ve aciz hissediyor” Özel hayatınız diye bir şey kalmamış, internetten ve cep telefonundan nefret ettim diyerek nasıl bir dönemden geçtiğimizin ipuçlarını veriyor. İnsanın kendisini takipte hissetmesi kadar kötü başka bir duygu olabilir mi?

…Yıllardır Susurluk ve benzeri olayların aydınlanması ve bu olaya karışanların açığa çıkması için yazılar yazıp gayret gösteren Cumhuriyet gazetesi yazarı Mustafa Balbay da aynı muameleye tabi tutulan diğer bir aydın. İşin acı tarafı, bu duruma en çok sevinenler de kendi demokrat (!) meslektaşları!

…Ergenekon suç örgütünün kasası olmakla suçlanan ve tutukluluğu sırasında kansere yakalanarak hayatını kaybeden işadamı Kuddusi Okkır’ın eşi 1.600 YTL’lik hastane masrafını karşılayamıyor! Emekli askerler için aklıma gelen hiçbir şey yok. Adı üstünde emekli… Yani benim gibi tekaüt… Bunlar büyük güç sahibi iken neden böyle bir şeye kalkışmamışlar da emekli olunca şanslarını ve mantıklarını zorlamışlar!

Devletin aydınına, akademisyenine, emeklisine, yazarına ve iş adamına reva gördüğü bu tutum ve davranışı topluma Nasrettin Hoca değil hükümet anlatmalıdır elbette. Suçu ve suçluyu ortaya çıkarmak yargının işidir ancak toplum yargının taraf olmadığından emin olmak istiyor. Şayet emin değilse bu da siyasilerin sorumsuz ve taraflı demeçlerinden kaynaklanmıştır. Özellikle hükümetin bu davadaki rolü sorgulanmaktadır.

Bu dava toplumda kuşku doğurmuş ve kimine göre “temiz eller operasyonu” kimine göre “tertip” olarak algılanmıştır. Bu kuşkuları gidermek ve yok olan güven ortamını yeniden tesis etmek hükümetlerin görevidir. Ancak bu sayede yargının eli güçlenecek ve daha adil kararlar vercektir şüphesiz. Yeter ki kimse kasaptaki ete soğan doğramaya kalkmasın.

 
Toplam blog
: 156
: 5679
Kayıt tarihi
: 05.11.06
 
 

Söz konusu Atatürk ve Laik Cumhuriyet ise; asla tarafsız olamam! Ben; İş ve özel hayatımda Cumhur..