Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '14

 
Kategori
Yolculuk
 

Temizlik imandan gelir !

Temizlik imandan gelir !
 

“Çok gezen mi bilir çok okuyan mı?” diye sorulursa da hep, çok gezenin daha çok bildiğine inanılır! Bense her zaman çok okuyan ve çok gezen bir insan oldum. Henri Charrière’nin otobiyografik romanı “Kelebek”i okuduğumda 12 yaşımdaydım! Gençliğe adım attığım günlerden beri de dünyanın dört bir köşesine eğitim, gezi ve iş amaçlı seyahat ediyorum! Bunun ufkumun açılmasındaki ve vizyonumu belirlememdeki rolü büyük. Dost meclislerinde de sohbet konusu hep seyahatlerim ve yaşadıklarımdır. İlgi ve merakla dinler, hayallerinde o ülkelere giderler. Ben de keyif alırım anlatmaktan. “Ee, çok gezen bilir.” der içlerinden biri. Dışı onları içi beni yakar oysa. “Ama gezmekle kalmayıp okuyorum da.” derim sitemkâr bakışlarla! Görüp tanıdığım 150’ye yakın ülke, farklı kültür ve yaşam tarzının sentezini yapmak; hakkında düşünmek, yorumlamak dinç tutar zihnimi. Yüzlerce fotoğraf çekerim gittiğim yerlerde. Her yeni ülkede yerden bir taş alır koleksiyonuma eklerim. Böylece, gördüğüm ülkeleri sayabilirim. Öyle çok anım var ki paylaşacak! Kitaplarıma da konu oldu kimisi. Gördüğüm, yaşadığım yerlere oturttum ana fikirleri. Farklı kültürleri, yaşam formlarını anlattım okuyucuya. Yorucu geçen bir seyahatin sonunda gülümsemeye ihtiyacınız olur bazen. Tanrı da duymuş gibi sesinizi -hele bir de sevdiği kuluysanız- hemen gülümsetir sizi. Sıcak yaz günlerini -ne sizi ne de beni yormayacak- hafif bloglarla geçirmeye karar verdik ya hadi siz de gülümseyin:)

Sanırım 2005 yaz aylarıydı. Bir hafta süren İskandinavya seyahatimden Türkiye’ye dönüş yolundaydım. Blue1 Hava Yolları’yla Tampere-Finlandiya’dan Stockholm’e uçuyordum. Kalkıştan 15 dk kadar sonra sol önümde oturan yolcu yerinden kalktı ve WC’ye gitti. Epey bir süre de içeride kaldı. Kapı önünde bekleyenler sıkıldı. Hatta kapıyı tıklayanlar da oldu. Nihayet elinde ıslak çoraplar ve çıplak ayaklarla dışarı çıktı ve çorapları önündeki broşürlüğe astı!! Herhalde yıkamaya çalışmıştı; ama anlaşılan, yapışan kirlerin sabunla çıkmaya niyeti yoktu! Çantasından çıkardığı yeni çorapları ve ayakkabısını giydi ve dergisini okumaya devam etti! Belki de özel uçağında seyahat ettiğini hayal ediyordu! Eminim, bizler yoktuk o hayalde:)

“Özgürlükler Ülkesi”nin bir ferdiydi o; lakin yılda yarım milyon mil uçan biri olarak ben ilk kez böyle bir şeyle karşılaşıyordum! Gördüklerim karşısında bir süre gülümsesem de özgürlüğün ifade ediliş şeklini ve kabin memurlarının müdahale etmemesini etik kuralların hiçe sayılması olarak değerlendirmiştim!

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..