Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Temizlik imandan gelir (di) !

Temizlik imandan gelir (di) !
 

Bizde temizlik imandan gelir(di), öyle biliyorduk ki sorsan kimse ben pisim demez. Herkesin evi bal dök yala öyle yani. Evin temiz olsun, mutfağın temiz olsun ya boşver parkları sokakları, herkes istediği şeyi istediği yere atıyor zaten.

Adamlar piknik artıklarını bırakıp gidiyor parkın orta yerinde. Bir de kuşlar hayvanlar eşeliyor, seyret manzarayı. Ne yediği bir bir ortada.

Kaldırımlar sigara izmariti dolu, içeride sigara yasağından sonra daha çok birikiyor yerlerde. İnsanlar binaların dışına çıkıyor tüttürüyor birer tane, e ne yapsın adam iki adım ötedeki çöp kutusuna mı yürüyecek, izmaritini yere atıp ayağıyla da ezip giriyor içeriye. Ama binanın içi temiz, klimalı, mis kokulu. Boşver sokağı, kaldırımı, ona ne.

Çocuk, genç fark etmiyor elinde yediği cips paketini boşalınca yere fırlatan atan mı ararsın, arabasının dolan küllüğünü inmeye üşenip de camını açıp elini uzatıp yola boşaltın mı, yolun ortasına tüküren mi her şey bir arada tekmili birden yurdum insanında.

Bu yakınmalarım hep var da şu ter kokusunu ne yapacağız bilemiyorum. Şükür ki yaz bitti, havalar biraz daha soğuk, daha az terler insan diyorum ama ya insan kendi ter kokusunu duymaz mı? Niye temiz tutmaz kendini?

İnsan halidir, hepimiz terleriz. Ama ya bunun bir de temizliği var, deodorantı var, suyu sabunu var ne bileyim işte temiz tutacak bilumum her şey elimizde mevcut. Birazcık hassasiyet lazım sadece.

Otobüste şehirlerarası seyahatim sırasında 8 saat ön koltuktaki kilolu iri yarı adamın teriyle birlikte yol aldım geçenlerde. Elim burnumda oturdum, elim yoruldu. Nefes almaktan bu kadar nefret ettiğim bir zaman dilimi hiç olmamıştı şimdiye kadar. Ne azaptı o öyle. O yetmezmiş gibi muavinin her geçişinde aldığım ter kokusu.

Ben mi huysuzlaştım gittikçe bilmem ama çok şikâyet ediyorum bu durumdan. Hijyen delisi de değilim kesinlikle. Bir kafede otururken yanıma gelen garsondan yayılan ter kokusu benim tüm neşemi kaçırıyor. Üstelik bazen şık mı şık mekanlarda.  Hiç şahit olmadınız mı sanki bu duruma, benim mi başıma geliyor sadece?

Örneğin kat kat giyimli şık kapalı kadınlardan da yayılıyor, baksan iki dirhem bir çekirdek. Bazen belediye otobüsünde ayakta duran kolunu kaldırıp yukarıya tutunmuş biri, bazen yanınıza oturan biri kadın erkek fark etmiyor. Ama ne yazık ki durum bu.

Dinlesen ne kadar temiz olduğunu anlatır ya ben de içimden hadi oradan diyesim gelir.

Öff, ne biçim bir yazı oldu böyle, rahatsız oldum kendimden şimdi. Belirteyim demiştim. Birazcık da dertleşeyim. Uzatmadan keseyim bari.

Şükran Demirtaş

 
Toplam blog
: 249
: 3042
Kayıt tarihi
: 19.03.11
 
 

Doğup büyüdüğüm şehirde, İstanbul'da yaşıyorum. Emekliyim. Gezmeyi, görmeyi, keşfetmeyi sevdiğim ..