Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

Tepeden inerken gördüğüm kulübe

Tepeden inerken gördüğüm kulübe
 

2005 yazında İnebolu’da fotoğraf çekmek için arabayla Geriş Tepesine çıkmıştık. Dönerken aşağıda bir kulübe görmüştüm, minicik görünüyordu, belki çok uzak olduğundan, belki de tek başına durduğundandı. Fotoğraflarını çekmiştim (1).

İnebolu’da çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimi arkadaşlara gönderirken kısa notlar yazıyordum fotoğraflar hakkında. Bu kulübe için de bir cümle yazmışım:

“Tek Kişililik Kulübe: Geriş tepesinden inerken yolun altında küçücük bir kulübe gördüm. Tek başına...”

13 Ekim 2006 günü, Milliyet Blog’da ilk yazdığım gün bu fotoğrafları ve notları “İnebolu fotoğrafları üzerine yazılmış satırlar- 2” başlığıyla yayınlamıştım (2).

Birkaç gün sonra bu yazıya bir yorum geldi. Yazılarıma gelen ilk yorumdu ve Internet’in dünyayı ne kadar küçülttüğünün bir örneğiydi. Yorum o kulübenin sahibinden geliyordu ve ne kadar sevindiği belli oluyordu: “Kulübenin sahibi. İlk önce kulübemi Internet sayfalarında görmek beni duygulandırdı, teşekkür ederim Aydın bey yalnızca diyeceğim şu ki, ben yapımından beri kulübeyi sizden çok görmeme rağmen bu sayfada başka güzel olmuş teşekkür ederim”

Ben de kulübenin sahibinin yazdıklarını yanıtladım: “4 Ağustos 2005 günü Geriş Tepesinden İnebolu fotoğrafları çekmiş dönüyorduk. Sizin kulübenizi o zaman gördüm. Çok küçük olduğu için ilgimi çekmişti ama ona o güzelliği veren çatısını örten taşlardı. Küçük ağaçların ve eğrelti otlarının çevrelediği kulübe doğayla bütünleşmişti. İyi ki fotoğrafı çekmişim, iyi ki yayınlamışım, iyi ki siz okumuşsunuz ve iyi ki bu yorumu yazmışsınız.”

Önce bir fotoğraf, sonra bir mektup, daha sonra bir blog olmuştu o kulübe. Ardından bir yorum ve yoruma bir yanıt. Burada bu kadar çok yazmam için beni cesaretlendiren bu olanlardı. Yazılınca paylaşılıyor, paylaşılınca sevindiriyordu. Yazılanlar paylaşılınca hiç boşa gitmiyordu.

(1) Fotoğrafı çektiğim gün fotoğraf makinası bozuk olduğunu tepedeyken farketmiştim, kapanıp açıldığında bellek kartını sıfırlıyordu. Çektiğim fotoğrafları birkaç kez yitirmiştim. Bu fotoğrafları sağlam bir şekilde bilgisayara aktarmak için hiç kapatmadan taşımıştım.

(2) İnebolu fotoğrafları üzerine yazılmış satırlar- 2: http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=9883

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..