Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '08

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Terazinin kefesi “Yamuk” duruyor…

Terazinin kefesi “Yamuk” duruyor…
 

Kafam karışık…

Sinirlerim bozuk… Öyle olunca da elbette moral denilen şey de sizlere ömür…

Bir yerde “İşleri toparlamak üzere” görev aldım şu ahir yaşımda. Umuyordum ve halen de ummaya devam ediyorum ki, işleri düzeltebileyim… İşletme düze çıksın.

Ne var ki hiç de öyle kolay görünmüyor…

Borç var on lira, alacak var 20 lira…

Ne yirmi lirayı tahsil edebiliyorum, ne de 10 lirayı ödeyebiliyorum… Ben, şu kadar yıllık ticari ömrümde, böylesi bir kriz görmedim…

Oysa öteki tarafta başbakan “ekonomi iyi” diyor. Maliye bakanı, bir onun kadar iyimser görünüyor. Enerji bakanı “Vallaha gaza zam çok olmuş, ama genel müdürümüz size açıklamada bulunacak” diyerek ipe sapa gelmez formüllerle milleti avutmaya çalışıyor…

Ekonomi dediğin, daha evvel de yazdığım gibi bir “Denge” meselesidir.

Terazinin bir kefesine bir değer koyarsın, karşı kefesine de eşdeğer bir değer, dengede durur… Eğer karşı kefede “Eşdeğer” bir karşılık olmazsa, kefe elbette yamulur ve siz de “Yamuk” olduğunu görürsünüz…

Oysa bugün ne oluyor?

Hükümet “Dengede” diyor, vatandaşın ise “Dengesi” bozuk durumda…

Peki, hükümet bunu görmüyor mu?

Elbette görüyor, o görüyor da bizim görmemize engel oluyor, kefenin yamuk olduğunu bize göstermiyor.

Eskiden “Kefeli terazi” vardı, dediğim gibi “Yamuk” olanı görürdünüz…

Şimdi teknoloji denilen şey ona da çare buldu…

Elektronik terazi çıktı, tek kefeli…

İşte hükümet ve başbakan, ekonomiyi bize gösterirken “Bakın, teraziye koydum, şu kadar “Değer” diyor. Ama karşı tarafında ne gibi değer var, orasını göstermiyor.

Yani kefe tek, oku doğrusuna duruyor…

Piyasada “İş” var mı?...

Var da para var mı?

İşte o “Para” yok… Yani eski hesaptan kefe yamuk…

İşi yapan dertli, para alamıyor, borcunu ödeyemiyor. İşin garibi, işi yaptıran da dertli, o da para alamıyor ki borcunu ödesin.

Böyle bir piyasa, dediğim gibi bugüne kadar hiç olmadı. 2000 li yılların başlında da yaşadık, 1990 lı yılların ortasında da yaşadık.

Farklılık ne?

Farklılık şu beyler…

Piyasada “Para” denilen şey yok. Kefenin bir gözüne “İş” koyuyorsunuz, karşı kefeye konacak ve teraziyi dengede tutacak değer, yani “Para” yok…

Yani, terazi “Yamuk” duruyor…

Devlet yamuldu, millet yamuldu, eh elbette terazi de “Yamuk” olacak…

Peki “Yamulmayan” var mı?

Var var…

Şimdilik devlet desteği alanlarda bir şey yok, devlet de görünür şekilde yamulursa, onlar yamulmak bir tarafa, tümden tortopuz olacaklar…

06 KASIM 2008 <ı>

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..