Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

29 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Tercih döneminde bir bakış açısı...

Tercih döneminde bir bakış açısı...
 

Tercih yaparken kimin penceresinden bakıyorsunuz?


*Mutlaka bir okul yaz da bu yıl bu işi hallet

*Sakın jeoloji mühendisliği yazma, bir tanıdık var hala işsiz..

*Hukuk okuyup da ne yapacaksın….Tasarım oku çok para var…

*Kazan da neresi olursa fark etmez..

*Hele bir kapısından gir de çıkmak kolay….

*Şehir dışı okumak daha iyi oh ne güzel kafana göre takılırsın…

*Vakıf üniversitesinde ne yapacaksın orası tiki dolu…

*Ne yap yap bu sene bu işi hallet sistem de değişiyor gelecek yıl daha zor.

*Bu puanla tıp yaz sakın puanını ziyan etme….

*Sen gir de yatay geçiş yaparsın

*Kızım ben okumadım sen oku, öğretmen ol…

Bu ve benzeri söylemler size tanıdık geliyor mu?

Bence evet… Bu ve benzeri cümleleri çevrenizden çokca duyuyor hatta bazıları daha da ileri gidip daha baskın cümlelerde kuruyor…

Tercih; ÖSS sürecinin en önemli ancak en baştan savılan dönemidir.

Önemli çünkü yapılan tercihler sizin için bazı kapıları açıp, bazıları kapatacak kadar önemli…

Önemli çünkü alacağınız eğitim ve bundan sonra yapacağınız iş yani yaşam biçiminizi belirleyeceksiniz.

Önemli çünkü üniversite okuyanların % 75’i eğitim aldığı alanda çalışmıyor.

Önemli çünkü her 4 gençten 1i işsiz… İşsizlik sadece istihdam sorununda kaynaklanmıyor…İşsizlik gençlerin kendilerine uygun alanlarda eğitim alamamalarının da sonucu.

Önemli çünkü bu sizin hayatınız…

Baştan savılıyor çünkü, sınavdan , dersten, testten bıktınız…Neresi olursa gireyim de kurtulayım diyorsunuz..Sanki bir daha bunlarla asla uğraşamayacak gibi düşünüyorsunuz ve şu işi bitireyim duygusuyla sağlıklı düşünemiyorsunuz…

Tercih yaparken yapılması gerekenleri şöyle özetleyebiliriz;

Tercih yaparken çevrenizin söylediklerini dikkate almakla beraber, kararı siz verin… Herkes kendi penceresinden bakarak bir yargıda bulunur, bir bölüm için, iyi-kötü derken hangi kriterlerin kullanıldığını biliyor muyuz?

Size yazık olacağına puanınıza yazık olsun… İstemediğiniz bir bölümü en az 4 yıl okumak ve belki de o işi sevmeden yapmak size yapılan en büyük yazık.

Bir üniversiteye” kapağı atmak” anlık olarak sizi rahatlatır ancak eğer doğru bir karar değilse sizi çok daha fazla uğraştırır.

Size şu sorular yardımcı olabilir;

Bir yıl daha hazırlanabilir miyim?

Yaptığım en son tercihi bile kazansam üzülür müyüm?(üzüleceğiniz hiçbir yeri listenize almayın)

Yazdığım bölümler bana nasıl bir iş yaşamı sunacak? Bunlar bana uygun mu?

Kendimi hangi alanlarda yetenekli ve becerikli görüyorum…Bunlara uygun bölümler yazdım mı?

5 yıl sonra bu bölümün iş olanakları ne olur?

15 yıl sonra nasıl yaşıyor olmak istiyorum?

Neresi olursa olsun yerleşsem sonra pişman olur muyum?

Ailem istiyor diye istemediğim bir bölümü okuyabilir miyim?

İş bulamayanların, iş bulamamalarında kendileri ile ilgili pay ne kadardır?

Tercih yapacak tüm gençler için çok daha derin ve önemli sorulardan bazıları bunlar…

Sorgulamadan, düşünmeden atılacak adım sonradan çok büyük keşkelere dönüşecektir.

Keşke dememek için çok daha dikkatli ve derin düşünmeniz dileğiyle…

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..