Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '19

 
Kategori
Eğitim
 

Tercih Süreci Başladı

Puanlar açıklandı tercih süreci başladı. Eskiden beri irtibatımız olan görmeyen öğrencilerimiz haklı olarak nasıl bir yol seçmeleri gerektiğini merak ediyorlar. Biz de bildiklerimizi anlatan. Sevgili İmdat Şanlı bana bazı tüyolarda verdi Sağ olsun. Biz de kendi bilgilerimizle harmanlayalım.

Öncelikle okul rehber öğretmenlerinizle görüşün. Ne istediğinizi bilin. İlgi ihtiyaç ve beklentilerinizi göz ardı etmeyin. Sonrasında görmeyen rehber öğretmenlerden yâ da daha önce üniversite okumuş büyüklerinizden fikir alın. Onların tecrübelerinden faydalanın.

Okulunuzu tanıyın. Okuduğunuz bölüm kadar. Okuduğunuz okul ve kent önemli. Küçük şehirlerin ve büyük şehirlerin artı ve eksilerini tespit edin. Ben uşakta okudum. O zaman devletin üniversite için erkek öğrenci yurdu yoktu. O kentin sunduğu fırsatları ve erişilebilirlik durumu önemli. Ben Uşakta 1998-2002 döneminde okudum. Sosyal kulüpleşmeler çok azdı. Okul dışında kendimizi geliştirebileceğimiz hobilerimiz maalesef çok azdı.

Bölüm önemli seçtiğiniz bölüm istihdam sağlıyor mu ders kaynakları erişilebilir mi ulaşım nasıl. Örnek benim yeğenim burada kâtip çelebi üniversitesinde okuyor. Okuduğu yerdeki yurt değil de Bornova’daki yurtta kalıyor. Bir buçuk saate yakın zamanı yolda geçiyor. Kâtip çelebi üniversitesini sanayi bölgesinde yapmışlar. Bence doğru bir yatırım değil.

Öğrencilerimizin kafalarına takılan bir soru olursa yine de arayabilirler. Bildiğimizi söyleriz bilmediğimizi araştırır öğrenir söyleriz başarılar hayırlı olsun.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..