Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Tercihlerimiz

Sizin hayalleriniz var mı? 

Sizin yaşam amacınız ne?

Bazen yüksek sesle dile getirdiğiniz bazen sadece kendi kendinize söylediğiniz bir birde çok hayaliniz hep olmuştur ve olacaktır olmalıdır diye düşünüyorum.

 Hadi bir metafor yapalım.  Sizin hayatınız neye benziyor? Siz hayatınızın ne gibi olduğunu düşünüyorsunuz? …  

 Peki hayatınızı bir pastaya benzetsek … Nasıl bir pasta olmasını isterdiniz?

………………

İnsan kendisine ne layık görürse o hayatı yaşıyor….

 Hayat bir tercih … Hayatın her anı tercih… İnsanlar tercihlerini yapıyor… Ve tercihlerini yaşıyor … Mesele bu gün bu saatte başka bir yerde başka bir şey de yapabilirdiniz. Ama burada olmayı tercih ettiniz. 

Aranızda “Ama ben bu yaşadığımı tercih etmedim ki “ diyenler var sanki… Yalnız bir konu daha var ki siz bir şey tercih ederken o tercihin bedelini de tercih etmiş olursunuz.  Ve hayatınızı da o tercihlerin bedelini ödeyerek yaşarsınız. 

Öğretmenliğe başladıktan sonra dershanecilik hayatıma Ankara’da devam etmek istedim. Babam karşı çıktı. İkna turları ile dolu bir geçiş dönemi yaşadık ama muhalefet cephesinde bir esneklik olmadı. Aracı kurumların arabuluculuk çalışmaları da sonuçsuz kalınca ben eşyalarımı toplayıp gittim. Aylarca konuşmadık babamla…

Böyle olmasını ister miydim? İstemezdim.

Peki “ Ama ben böyle olmasını istemedim” diyebilir miyim? Diyemem.

Evet istemezdim. Ama çekip gitmeyi tercih ettim. O zaman bedelini de tercih etmiş oldum. Bedeli de buydu...

İstediğim kadar ben bunu istemezdim diyeyim sadece kendimi kandırmış olurum. Zira giderken bunun olabileceğini biliyordum ve göze aldım…

Tercihler, bedelleri doğurur..

Bu durumda tercihiniz değişirse durumda değişecektir. Ve değiştirme şansınız değiştirme özgürlüğünüz  her zaman vardır.  Tabi değişiklik tercihinin de bir bedeli olacaktır.

Bu şehirde okumak istemedim ben diyorsunuz belki. Bu şehirde sıkılıyorum. Bu okul hayalimdeki gibi değil…Bu sınavlar, kpss … bunları ben tercih etmedim diyorsunuz belki…

 Sizin tercihiniz olmadığına emin misiniz? Diyorum.

Yani tercihte bulunuyorsanız...

  • Sorumluluğu üstleneceksiniz
  • Başarının da başarısızlığında temel nedeni insanın kendisidir bileceksiniz

Sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 8
: 318
Kayıt tarihi
: 08.07.12
 
 

1971’den beri birey, evlat, kardeş 1976’dan beri öğrenci, 1992'den beri eğitimci, 2000’den beri e..