Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '09

 
Kategori
Futbol
 

Terim'in havlusu...

Terim'in havlusu...
 

Terim'in bildiği, bizim bilemediğimiz mi?


“Rol yapan insanların hal ve tavırlarını iyi bilirim. Bir teknik direktör, ‘hangi kamera bana bakıyor?..’ diye düşünüyorsa, onun çok ciddi boyutlarda problemleri vardır. Terim'in kameraları kontrol ederek rol yapmaya başlaması bende dehşet duygusu uyandırmıştır. Üzülerek gördüğüm manzara bu benim"
Bu cümleler Zeki Alasya'nın.
Hatta ve hatta;
“Bu bir satış meselesidir, eğer o satışıyla kendisini kabul ettiriyorsa ve amiyane bir tabirle yutturuyorsa..." sözleri de Alasya'ya ait.

Ben Alasya'nın haklı olduğunu bu açıklamayı yapmadan çok evvel yazmış ve bir galerimi de mizahi anlamda feda etmiştim(!)

İşte "Terim olmak ve olamamak" daki "On Emir":

* Hedefin belli olsun

* Zor görev imajın olsun

* Şartlarını kabul ettir

* Kimsenin arkasından konuşma

* Karşındakini dinliyormuş gibi yap

* Sorulara makul mantıklı cevap ver

* Uyurken bile tek gözün açık olsun

* Ara sıra 'mağdur'u oyna

* Gerektiğinde kim olursa olsun restini çek

* Kimseye eyvallahın olmasın

..........

Gelelim, "Havlu" meselesine:

“Tam bir fiyasko yaşattınız ... Beni resmen bitirdiniz. Ben çıkıp basına sorumlu benim diyorum ama bu takımı bu hale siz getirdiniz. Artık rahatlamışsınızdır. Bana sözler verdiniz, ben de sizlere inandım...Yazıklar olsun. Sizi vicdanınızla başbaşa bırakıyorum.”

“...Sahada Tuncay’ın resitalini gördünüz! Ne güzel resital yaptı..."

“Güzel oynadığın bir maçı da güzel bitir be kardeşim. Çek maçında da yakacaktın bizi, Allah’tan zaman kalmadı. Bıktım senin yan toplardaki zaafından. Adam gibi oynayacaksan gel Milli Takım’a...”

Bir teknik direktör futbolcularına bu sözleri sarf ettikten sonra bir daha onların yüzüne 'hangi yüzle' bakacak?
Bu kadroda bulunan gençleri bir daha, 'hangi yüzle' milli takıma davet edecek?
Ola ki davet etti. Bu sözlere muhatap futbolcuların performansı dilediği gibi mi olacak?
Tabii ki hayır.
Şimdiki bu sarf edilen aşağılayıcı sözler, o zaman bu futbolcuların kulaklarında çınlamayak mı?
Tabii ki evet.
İnsan en son söylemesi gerekeni en önce söylerse bunun sonuçlarına da katlanmak zorunda kalır.

Demek ki Terim'in bir bildiği var.
"Beni resmen bitirdiniz" diyerek bildiklerini özetliyor ve mesajını veriyor.
Yani ya 'buraya kadar' diyor, kendisi havlu atıyor.
Ya da 'sizinle buraya kadar' diyor, havlu attırıyor.
Bunun ortası yok.

Bizden kat ve kat üstün olan bir takıma karşı alınan (Bence bize göre gücümüz nispetinde mükemmel sayılabilecek bir oyundan sonra) iki mağlubiyetin semeresi bu olmamalıydı.

Kameralar takip edilip kaş göz ve mimik hareketleri yerine, oyunun gidişatı takip edilseydi daha iyi olmaz mıydı?

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..