Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '16

 
Kategori
Güncel
 

Teröre destek veren görevden alınsın da insanlar ölmesin demek bile teröre destek sayılırsa nolacak?

Teröre destek veren görevden alınsın da insanlar ölmesin demek bile teröre destek sayılırsa nolacak?
 

Ben Türkiyeliyim, bir yazar/düşünür olarak ülkemin tamamından sorumluyum ve bu nedenle ülkemin tamamını kucakladığına inanmadığım devletle karşı karşıya gelmem doğal. Aynı zamanda özgür bir dünya vatandaşıyım, yani benim gibi birinin illa da devlete bağlı olmak diye bir angajmanı olamaz; ben yalnızca gerçeğe ve doğruya bağlıyım.

Hükümet bir kanun çıkarıyor. Teröre destek verenler görevden alınacak. Çok yerinde bir kanun, mutlaka öyle olmalı. Ama teröre destek vermek nedir, nasıl olur? Daha önce barışı savunup insanlar ölmesin diyenler görevden uzaklaştırıldı. Kaldı ki insanlar ölmesin demek bir demokrasi açılımıdır, yani başka şekillerde de olabilir. Açık bir şekilde teröriste yardım ve yataklık ettiği tespit edilmediği sürece kişilerin barış amaçlı hassasiyetleri cezalandırılamaz.

Kürtler benim ülkemin vatandaşı. Onlara sempati de duyabilirim. Belki şiddeti onaylamadığım için tarafsız kalırım. Belki kendim de Kürt’üm. Teröre destek verme mazereti ararsan çok bulursun; AKP karşıtları, Gezi savunucuları, Aleviler, Diyarbakırlılar… Soyadı Öcalan olsa gel buraya.

Yani bu kanun iyi denetlenecekse tamam da değilse çok büyük haksızlıklara yol açar. Aksilik bu ki denetleyecek olan da hükümetin güdümündeki, hadi onu da geçtik pek fazla güven duyulmayan yargı. İnsanlar bu konuda konuşmasınlar, kanaatlerini bildirmesinler o zaman. Ülkemin en önemli konusu, nasıl konuşmam.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..